رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تمام نقاط چهارمحال و بختیاری در مرحله بسیار پرخطر و بحرانی قرار گرفته است

شیرانی گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا چه در حوزه سرپایی و چه بستری، تمام نقاط شهرکرد در مرحله بسیار پرخطر و بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: به لحاظ رنگ بندی با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا چه در حوزه سرپایی و چه بستری، تمام نقاط استان در مرحله بسیار پرخطر و بحرانی قرار گرفته است و رنگ تمامی شهرستان‌های استان قرمز شد.

او افزود: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ، خانمیرزا و لردگان از رنگ نارنجی به قرمز تبدیل شد.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی با اشاره به ویژگی‌های بارز ویروس نوع دلتا اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی شرط لازم است، اما کافی نیست.

او ادامه داد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش مراودات انسانی است.

دکتر شیرانی گفت: امکان گسترش ویروس نوع دلتا در فضا‌های باز نیز وجود دارد و حتی اگر هر دو طرف ماسک زده باشند و حتی در کسانی که واکسن زده و یا قبلا به بیماری کرونا مبتلا شده اند امکان ابتلا مجدد به این بیماری وجود دارد.

او افزود: علی رغم رعایت موازین بهداشتی درصد اندکی احتمال گسترش بیماری وجود دارد لذا بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کرونا، کماکان رعایت فاصله اجتماعی، استفاده دقیق و صحیح از ماسک و پرهیز از شرکت در تجمعات و تراکم‌های انسانی بویژه در محیط‌های سربسته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.