محموله ۴ تنی چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: محموله چوب قاچاق به وزن ۴ تن در این شهرستان کشف و ۲ نفر در این خصوص تحویل مراجع قضایی شدند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: محموله ۴ تنی چوب قاچاق با ۲ دستگاه وانت سایپا در نزدیکی روستای «حمزه آباد» , در مسیر خلیفان به مهاباد در حال تردد بود که توسط یگان منابع طبیعی و با همکاری پاسگاه عبدالله کرده این شهرستان کشف و توقیف شد.

پاتو با بیان اینکه این درختان از حوزه رودخانه های شیخان و بخش منگور شرقی به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، افزود: در این زمینه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر از متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی تحویل  مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: ۵۰ میلیون ریال بابت جریمه و خسارت به محیط زیست برای صاحبان این محموله در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

او گفت: هرگونه انباشت، جابجایی و حمل چوب در شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.