دبیر ستاد امر به معروف سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران باید قلم‌شان را برای تشریح اهداف قیام عاشورا بکار گیرند

اکبری گفت: خبرنگاران باید قلم‌شان را برای اطلاع‌رسانی و تشریح و تحلیل علت و چرایی برپایی قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به‌کارگیرند و در راه نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: فریضتین امر به معروف ونهی از منکر همواره برای سلامت خودمان، جامعه و حکومت نیاز است که متاسفانه در سال‌های اخیر به این امر مهم کمتر توجه شده است.

وی افزود: امر به معروف ونهی از منکر مراتبی دارد و همه باید به این مراتب که شامل خود انسان، خانواده، اجتماع و حکومت است پایبند بوده و برای نهادینه‌سازی و اجرا این دو فریضه الهی تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فریضه امر به معروف ونهی از منکر یکی از فروع دین است تصریح کرد: نمی‌شود انسان‌ نماز بخواند اما به فریضتین توجهی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام‌معظم رهبری امروز دو فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده و مشکلاتی که دیده می‌شود ناشی از این موضوع است.

اکبری بیان کرد: امام حسین (ع) برای حفظ دین مبین اسلام و انجام رسالت مهم امر به معروف و نهی از منکر و عزت و آزادگی بشر قیام کردند و راه این امام همام تا ابد برای مسلمانان و دیگر ادیان الهی باقی است.

وی با اشاره به جایگاه نظارت همگانی در جامعه بیان کرد: همه مسوولان و مدیران در هر جایگاهی نیازمند نظارت در قالب دو فریضه الهی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان بلوچستان ادامه داد: تا اسم‌ امر به معروف ونهی از منکر می‌آید تمام تفکرات به سمت عفاف و حجاب می‌رود در صورتی که عفاف و حجاب تنها بخشی از هزاران موارد امر به معروف ونهی از منکر است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم تصریح کرد: برای گرامیداشت دهه احیا امر به معروف ونهی از منکر اجرا طرح ها و برنامه‌هایی مانند برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر، تریبون آزاد، نشست‌های مختلف، تجلیل از فعالان فریضتین، غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدای امر به معروف ونهی از منکر، دیدار با گروه‌های جهادی مطالبه‌گر، دیدار با خانواده شهدای این دو فریضه الهی و سخنرانی در مساجد در دستور کار قرار دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: برای دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر امسال شعارهای قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسوولان پاسخگو تعیین و دو هشتگ بی‌تفاوت‌نباشم و همه مسوولیم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار