۱۰فقره پرونده قضایی برای آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت تشکیل شد

رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مورد آتش سوزی در جنگل‌های این شهرستان اتفاق افتاده است که در راستای انسانی بودن علل آن، ۱۰ فقره پرونده برای عاملان ان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ابراهیم رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اظهار کرد: بر اثر این آتش سوزی‌ها ۱۷۸ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان دچار حریق شد که به دلیل آتش سوزی در سطح پوششی و علف‌های هرز خسارت زیادی به جنگل و درختان آن وارد نشده است.

وی ادامه داد: علت تعدادی از این آتش سوزی‌ها عامل انسانی بوده که در این راستا چهار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۶ پرونده دیگر نیز در حال بررسی و تشکیل است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و دسترسی سخت به این مناطق، خشکی علف‌های اراضی و وزش باد، هر آتش سوزی به سرعت گسترش یافته و به اراضی جنگلی سرایت پیدا می‌کند.

رحمانی، علت اغلب حوادث آتش سوزی را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: آنچه که باعث سختی کار برای اطفای آتش می‌شد نبود تجهیزات و امکانات لازم و عدم آموزش نیرو‌ها در مقابله با چنین حوادثی بود که بایستی در این راستا برنامه ریزی صحیح انجام شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.