٣١ هزار و ٨٣١ آزمایش کرونا در مهاباد انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تاکنون ٣١ هزار و ٨٣١ آزمایش کرونا در این شهرستان انجام شده است.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ٣١ هزار و ٨٣١ آزمایش کرونا انجام شده که ٧ هزار و ۵١١ مورد آن در بیمارستان امام خمینی، ١٢ هزار و ۶۷۰ مورد آن در مرکز تخصصی غربالگری کرونا و  ١١هزار و ۶۵۷ مورد آن نیز توسط تیم‌های رهگیری انجام شده است.

حسینی افزود: از تعداد کل نمونه گیری‌های انجام‌شده تا به امروز، بیش از ١١ هزار و ١٧٩ مبتلا بە بیماری کرونا در سطح شهرستان شناسایی شدە کە  ٢ هزار و ۵۴۶ بیمار نیاز به بستری در بیمارستان داشته و  ٧هزار و ۴۹۱ نفر نیز به صورت سرپایی در منزل تحت درمان قرار گرفته اند.

او بیان کرد: متاسفانه از مجموع بیماران شناسایی‌ شده تاکنون، نزدیک به ۴۱۴ نفر بر اثر ابتلا بە کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۳۸۴ نفر ساکن مهاباد بوده است.

حسینی با اشاره به افزایش تیم‌های واکسیناسیون به ١٨ تیم، گفت: خوشبختانه شهرستان مهاباد از لحاظ ظرفیت واکسیناسیون در استان رتبه دوم را داراست و تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ٧٧٩ نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند کە این تعداد بیش از ٧هزار و ۴۱ نفر موفق به تزریق دُز دوم کرونا شده اند.

او خاطرنشان کرد: خانه که وین، خانه سالمندان، کارکنان بهداشت‌ودرمان، کارکنان نظام مهندسی و نظام پرستاری، زندانیان بالای ١٨ سال، تاکسیرانان، معلمین و خبرنگاران جزو آمار فوق محسوب می‌شوند و به زودی کارمندان بانک هم به این آمار افزوده خواهند شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.