رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

جایگاه خبرنگار از اهمیت بسیاری برخوردار است

اوحدی گفت: نقش خبرنگار، هوشمند بودن، امانت داری و شناخت نسبت به وضعیت فعلی جامعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: جایگاه خبرنگار، به خصوص در این برهه بسیار حساس تاریخی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار شهید، ۵۰ جانباز و ۱۵۱۶ خبرنگار آزاده داریم.

وی افزود: ما شاهد سلسله‌هایی از فتنه در تاریخ بوده ایم. بعد از جنگ جهانی، دنیا به شرق و غرب تقسیم شد. در این تقسیم بندی، استراتژی غرب و شرق برای زیرسلطه درآوردن انسان ها، جنگ سخت بود.

اوحدی تصریح کرد: جنگ سخت شامل کار‌هایی مانند کودتا، تجاوز مستقیم به کشورها، قتل عام، ترور شخصیت‌ها و کار‌هایی از این قبیل بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: این کار‌ها تنها تا سال ۱۹۹۰ پس از انقلاب و جنگ تحمیلی ادامه داشت. در این سال، استراتژی تصمیم گیری برای دنیا کاملا عوض شد. جنگ سخت از بین رفت و جنگ نرم مطرح شد.

وی خاطر نشان کرد: استراتژی کشور‌هایی مانند آمریکا بر این شد که به جای حمله به مرزها، مسیری را در پیش بگیرند که دیگر مرزی وجود نداشته باشد و به شیوه‌های پیچیده، روح و روان مردم را هدف قرار دهند.

سعید اوحدی گفت: آن‌ها برای رسانه، ابزار‌های هنری، نویسندگان و فیلمسازان سرمایه گذاری کردند. ۳۲۰ کانال فارسی زبان وجود دارد که نشانه‌ای از جنگ نرم هستند.

وی تاکید کرد: استفاده آن‌ها از علم و فناوری، یک سناریو بسیار پیچیده برای رسیدن به استکبار است. در این حرکت، نقش رسانه در قله‌های بلند استکبار قرار گرفته است. رهبر انقلاب فرمودند: ناتوی فرهنکی علیه ارزش‌های انقلاب در حال اتفاق افتادن است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: جنگ نرم بسیار خطرناک است، چون قابل دیدن نیست و فرزندان ما تحت بمباران وحشیانه خبری قرار می‌گیرند. اگر آن‌ها به روح و قلب فرزندان تجاوز کنند، پس گرفتن آن به این سادگی‌ها قابل انجام نیست.

اوحدی یادآور شد: در نهضت‌های آزادی بخش، رسانه نقش بسیار مهمی دارد. داعش یک جریان بسیار پیچیده بود و هدفشان این بود که مردم را با جنگ نرم و اسلام هراسی بترسانند. اما با کمک رسانه داخلی، چیزی از داعش باقی نمانده است.

وی در ادامه گفت: در ابتدای جریان کرونا، با علاوه بر ویروس کرونا با ویروس فضای مجازی و جنگ نرم مواجه شدیم که در جامعه پمپاژ یاس و ناامیدی می‌کرد. در صورتی که در کشور‌های خودشان، آمار مرگ و میر و ابتلا بالاتر بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر اتفاقی مانند آتش سوزی‌های کالیفرنیا در ایران بیفتد، آن‌ها تمام ابزارشان را به کار می‌گیرند تا در کشور مشکل ایجاد کنند.

وی در پایان اظهار کرد: نقش خبرنگار، هوشمند بودن، امانت داری و شناخت نسبت به وضعیت فعلی جامعه است. کسی که صدق گفتار داشته باشد، عملش خود به خود به دل مردم می‌نشیند. زیباترین ارزش‌ها برای مبارزه با جنگ نرم، ارزش‌های شهدایی است که در عمل خود را نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار