الجزایر: عضویت ناظر تل آویو در اتحادیه آفریقا، باعث فروپاشی این اتحادیه می‌شود

وزیر امور خارجه الجزایر هشدار داد که اصرار بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا می‌تواند منجر به تقسیم آن شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، رامتانه لامامرا، وزیر امور خارجه الجزایر دیروز هشدار داد که اصرار بر اعطای وضعیت ناظر به تل آویو در اتحادیه آفریقا، می‌تواند منجر به تقسیم آن شود.

هفت کشور عرب زبان اتحادیه آفریقا، از جمله الجزایر، مصر، کومور، تونس، جیبوتی، موریتانی و لیبی، تصمیم اخیر موسا فکی مهامت، رئیس اتحادیه آفریقا مبنی بر اعطای مقام ناظر به رژیم صهیونیستی در سازمان پان آفریقایی را رد کردند. گزارش شده است که این حرکت توسط پنج عضو دیگر حمایت شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ۲۲ ژوئیه عنوان کرده بود که ادماسو آلل (Admasu Allele)، سفیر این کشور در اتیوپی، اعتبارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است. این وزارتخانه در مورد دلایل این اقدام جزئیاتی ارائه نکرده است.

رسانه‌های آفریقایی اخیراً گزارش داده اند که رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی برای دستیابی به "دستاورد‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در آفریقا" است و خاطرنشان کردند که این اقدامات اشغالگرایانه "علیه کشور‌های عربی و آفریقا" است.

۱۳ کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر، کومور، گابن، نیجریه، زیمبابوه، لیبی، سیشل و مالی مخالفت خود را با حضور رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار