رزمایش مشترک چین و روسیه همزمان با تشدید تحرکات آمریکا

همزمان با تشدید تحرکات واشنگتن و متحدانش علیه پکن و مسکو، ارتش‌های چین و روسیه در نزدیکی استان سین کیانگ رزمایش نظامی برپا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان رزمایش نظامی مشترک را آغاز کردند. خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (سه شنبه) گزارشی درباره رزمایش نظامی مشترک پکن و مسکو در شمال غربی چین منتشر کرد و این رزمایش را پیامی برای واشنگتن خواند.

در این گزارش آمده است: «نیرو‌های نظامی چین و روسیه در حال تمرین مشترک در شمال غربی چین هستند. این در حالی است که روابط بین این دو دولت در بحبوحه بلاتکلیفی در مورد بی ثباتی در افغانستان تقویت شده است».

رزمایش مشترک چین و روسیه با حضور نیرو‌های پیاده نظام و نیروی هوایی دو کشور قرار است تا روز جمعه هفته جاری در منطقه خودمختار «نینگشیا هوی» ادامه یابد. این منطقه با استان خود مختار و مسلمان‌نشین سین کیانگ چین هم مرز است.

آمریکا و متحدانش طی سال‌های گذشته بار‌ها ادعا‌هایی را درباره چین در خصوص سرکوب سیستماتیک و گسترده مسلمانان در سین کیانگ العام کرده اند، اما پکن قویا این اتهام‌زنی‌ها و ادعا‌ها را رد کرده و بی‌اساس خوانده است.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: «سین کیانگ با افغانستان یک مرز باریک دارد و پکن نگران است که در صورت تسلط طالبان بر افغانستان بعد از خروج نظامیان آمریکا، خشونت از این کشور به مرزهایش سرایت کند».
این رسانه آمریکایی افزود: «روسیه و چین اگرچه دارای یک ائتلاف (نظامی) رسمی نیستند، اما دو کشور سیاست‌های نظامی و خارجی شان را عمدتا در تقابل با سیاست‌های ایالات متحده و متحدانشان در یک جبهه قرار داده و متحد شده‌اند».

رزمایش چین و روسیه در شرایطی انجام می‌شود که دو کشور سیاست دولت جو بایدن و متحدان غربی واشنگتن در زمینه خروج از افغانستان را «اذعان آمریکا به شکست» خوانده‌اند، اما درباره احتمال اثرگذاری ناآرامی‌های افغانستان بر امنیت دیگر کشور‌های منطقه هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار