جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به بازدید هیئت آمریکایی از مسجد الاقصی، این تعرض به مسجد الاقصی که با پشتیبانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تعرض هیئتی آمریکایی به مسجد الاقصی با پشتیبانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تعرض هیئت آمریکایی به مسجد الاقصی در حقیقت بیانگر سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از مواضع رژیم صهیونیستی و مغایر با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: این اقدام غیر قابل قبول است و یکی از دلایل اصلی تداوم اشغالگری و تجاوزات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین محسوب می‌شود.

روز گذشته، هیئتی آمریکایی همراه با شماری از افسران پلیس و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به صورت سرزده از مسجد الاقصی بازدید کرده است و براساس اعلام برخی منابع فلسطینی، هدق این اقدام هئیت آمریکایی از این بازدید مشخص نیست.

از سوی دیگر نیز، ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیستی تحت حمایت نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به مسجد الاقصی تعرض کردند و اقدام به برگزاری مراسم‌های تلمودی در محوطه‌های آن کردند.

جهاد اسلامی فلسطین نیز پیش از این با انتشار بیانیه ای نسبت به پیامدهای سفر هیأت امنیتی آمریکا به فلسطین اشغالی و حضور در مسجد الاقصی هشدار داد و اعلام کرد که، این سفر که به اصطلاح با هدف تقویت هماهنگی های امنیتی و بازگشت به مسیر مذاکرات انجام می‌شود، پوچ و بیهوده است.»

این اظهارات در پی تصمیم ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای سفر به اراضی اشغالی و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف از جمله ایران صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام مقام‌های صهیونیستی، رئیس سیا در این سفر قرار است با رئیس سازمان جاسوسی موساد و همچنین نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماس ، مسجد الاقصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار