سورگوم محصولی مفید برای کشاورز و دامدار

سورگوم محصولی کم آب بر و مقاوم به خشکی است که در این سال‌های خشکسالی، برای کشت و کار در استان‌های کویری از جمله خراسان جنوبی مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهرستان بشرویه یکی از شهرهای کویری است که کشت سورگوم در آن رونق دارد و چند روزی است مرحله اول برداشت سورگوم علوفه‌ای در این شهرستان آغاز شده است.

سورگوم علوفه ای محصولی است که هم برای کشاورز و هم برای دامدار به صرفه است.

کشاورزی که در حال برداشت سورگوم بود گفت : در مرحله اول سورگوم‌ها طی ۱۰ روز درو می شود و دوباره پس از آبیاری ،مرحله دوم برداشت آغاز می‌شود و تا سه مرحله محصول قابل برداشت است.

کشاورزی دیگری گفت : نسبت به دیگر محصولات برای کشاورزی بهتر است زیرا کشت آسان، درآمد بهتر و نیاز به زحمت کمتری دارد.

دامداری هم گفت : الان کمبود کاه داریم و سورگوم تغذیه مناسبی برای دام به حساب می‌رود.

سرچاهی مدیرجهاد کشاورزی بشرویه گفت:امسال ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بذر اصلاح شده محصولات علوفه‌ای در بین کشاورزان بشرویه‌ای توزیع شده است.

او افزود : سطح زیرکشت نباتات علوفه‌ای شهرستان ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۰۰ هزار تن علوفه‌  تر برداشت شود.

سرچاهی بیان کرد : خسیل ، یونجه ، سورگوم علوفه ای ، ذرت ، چغندر علوفه‌ای و ارزن علوفه‌ای از جمله نباتات علوفه ای در بشرویه است.

 مدیرجهاد کشاورزی بشرویه گفت: در حال حاضر ۵۷۰ هکتار از اراضی بشرویه زیر کشت سورگوم علوفه‌ای است که پیش بینی می شود از این مزارع امسال بیش از ۵۷ هزار تن علوفه‌تر برداشت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.