آغاز به کار دبیرخانه اجرایی همایش دیرینه‌شناسی و تنوع زیستی ایران در مراغه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از آغاز به کار دبیرخانه اجرایی همایش دیرینه‌شناسی و تنوع زیستی ایران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه به میزبانی مراغه از  همایش بین‌المللی دیرینه‌شناسی و تنوع زیستی ایران اشاره کرد و  گفت: با توجه به وجود منطقه فسیلی در مراغه انتظار می‌رود کارشناسان دیرینه‌شناسی از سراسر ایران و نیز کشور‌های خارجی در این همایش علمی حضور یابند و به تبادل‌نظر در خصوص آخرین یافته‌های این بخش بپردازند.

او با بیان اینکه فراخوان این همایش اوایل شهریورماه منتشر می‌شود، اظهار داشت: همایش هفته دوم اسفندماه در مراغه برگزار می‌شود و دیرینه‌شناسی مهره‌داران، ژئوپارک مراغه و تنوع زیستی سهند از محور‌های اصلی آن است.

او اضافه کرد: منطقه فسیلی مراغه جزو پنج سایت معتبر و برتر فسیل مهره‌داران در جهان است و برگزاری این همایش حرکتی به سوی برندسازی فسیل‌های مراغه و تنوع زیستی سهند محسوب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه تاکید کرد: این همایش می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه بخش گردشگری محیط زیست با محوریت فسیل منطقه مراغه فراهم کند.

زارع گفت: معرفی بیش از پیش مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور، جذب ایده‌های جدید برای توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز تحقیقات ملی و نیز تبادل اطلاعات در زمینه یافته‌های جدید دیرینه‌شناسی و زیست محیطی توسط محققان داخلی و خارجی از اهداف اصلی این همایش خواهد بود.

او ادامه داد: برگزاری این همایش، جذب اعتبار لازم در قالب ردیف‌های بودجه‌ای برای تکمیل مرکز دیرینه‌شناسی کشور که به صورت نیمه‌کاره در مراغه قرار دارد را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار