خطاطی شش ساعته و شبانه روی بزرگترین کتیبه محرمی کشور

زیبا نویس خراسان جنوبی گفت: خطاطی روی بزرگترین کتیبه محرمی کشور شش ساعت زمان برد و کار آن در طول شب انجام شد.

مودی خطاط و زیبانویس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص بزرگترین کتیبه محرمی کشور که در برج سپهر بیرجند نصب شده است گفت: در آخرین روز از ماه ذی الحجه سفارش خطاطی روی کتیبه به من داده شد.

او افزود: به دلیل این که باید  کتیبه در اولین روز از ماه محرم نصب می‌شد، از ساعت ۱۱ شب آخرین روز سال قمری تا ۵ صبح اولین روز از ماه محرم کار خطاطی روی آن انجام شد.

مودی اظهار کرد: کلمات نوشته شده روی پارچه در سه قسمت نوشته شده است؛ در بالای این پارچه ذکر یا حسین (ع)  در وسط آن شعار ما نسل به نسل در پناهت هستیم و در پایین آن عبارت نسل حسین (ع) حک شده است.


بیشتر بخوانید


خطاط و زیبانویس خراسان جنوبی که ۴۴ سال سن دارد و از سال ۷۸ به کار خطاطی مشغول است، تصریح کرد: معمولا هر ساله برای هیئات مذهبی این کار را انجام می‌دهم و پارسال هم یک پارچه برای هیئت بیت العباس مود نوشته ام.

او ادامه داد: با وجود داشتن سفارشات مختلف در سال‌های گذشته، کتیبه امسال بزرگترین سفارشی بوده است که به من داده شده است.

از زیاد شدن برکت مال تا دریافت نکردن دستمزد 

مودی در خصوص برکاتی که این کار برای او داشته است بیان کرد: افزایش برکت در مال و زیاد شدن درآمد از جمله مواردی است که جنبه مادی دارد و در زندگی خود آن را مشاهده کرده ام.

خطاط و زیبا نویس استان عنوان کرد: من برای آماده سازی پرچم و کتیبه‌هایی که برای ائمه استفاده می‌شود، دستمزد خود را دریافت نمی‌کنم و فقط مبلغ مربوط به رنگ را دریافت می‌کنم.

او گفت: قبلا ۶ نفر را آموزش داده ام و خود آن‌ها به صورت مستقل در حال فعالیت هستند و در حال حاضر نیز دو نفر را آموزش می‌دهم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.