پیکره ماموستا هژار پاکسازی شد

پیکره ماموستا هژار در کمتر از سه ساعت توسط واحد‌های امانی، نقلیه و خدمات شهری شهرداری مهاباد پاکسازی و رنگ آمیزی شد.

عارف خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: آتش زدن تندیس هنرمند بزرگ ماموستا هژار توسط فرد یا افراد ناشناس باعث جریحه دار شدن احساسات همشهریان، هموطنان و دوستداران این بزرگمرد در سرتاسر گیتی شد.

خدرلو افزود: به محض اطلاع از این مسئله در محل حاضر شده و دستورات لازم را جهت مرمت و بازسازی سریع این تندیس به پرسنل شهرداری مهاباد صادر کردیم که خوشبختانه در اولین زمان و فرصت ممکن این امر مسجل شد.

او با اشاره به اینکه دستورات لازم برای پیگیری و شناسایی عامل یا عاملان آتش زدن پیکر استاد هژار صادر شده است، تصریح کرد: استاد هژار مرز‌های محبوبیت را درنوردیده و به عنوان یک شاعر برجسته ملی کرد برای همه ایرانیان و هنرمندان و هنردوستان قابل تقدیر و احترام است.


بیشتر بخوانید


در ادامه مسئولان با حاضر شدن در محل مقبره الشعرای شهرستان و بر مزار ایشان ادای احترام کردند.

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا "هه‌ژار" نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد.

این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی "هه‌نبانه بورینه"، دیوان شعر "هه‌ژار بو کوردستان"، "چیشتی مجیور"، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.