تاثیر کرونا بر الگوی غذایی خانوارهای اصفهانی

در طرحی تحقیقاتی الگوی غذایی خانوارهای اصفهان، قبل و حین دوران کرونا بررسی می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرجان منوچهری مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغییر الگوی غذایی خانوار‌های اصفهان، قبل و حین دوران کرونا در یک طرح تحقیقاتی و از طریق پرسشنامه آنلاین (برخط) بررسی می‌شود.

وی افزود: در این طرح تحقیقاتی، الگوی غذایی خانوار‌های ۲۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبل و حین دوران همه‌ گیری بیماری کووید-۱۹ بررسی و از نتایج آن برای طراحی برنامه‌های مداخله‌ای مناسب استفاده خواهد شد.

منوچهری با اشاره به اینکه کشورمان از حدود ۲ سال گذشته درگیر شیوع ویروس کرونا شده است، اظهار کرد: این موضوع تاثیر منفی بر امنیت غذایی جامعه داشته و به تغییر الگوی غذایی خانوار‌ها منجر شده است.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دوران کرونا تاثیر زیادی بر جامعه به ویژه بر سبک زندگی مردم گذاشته است، اضافه کرد: تحرک مردم در این مدت کاهش یافته و از طرف دیگر مصرف مواد غذایی و تنقلات فاقد ارزش غذایی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار و ارقام مشخصی از چگونگی الگوی غذایی مردم در ۲ سال گذشته نداشتیم، طرحی تحقیقاتی مذکور را برای مشخص کردن تغییرات الگوی تغذیه مردم طراحی و اجرا کردیم.

منوچهری گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم تغییرات الگوی تغذیه و میزان خانوار‌هایی که در زمینه امنیت غذایی دچار مشکل شدند را شناسایی و با جلب مشارکت سیاستگزاران و برنامه‌ریزان استان و شهرستان ها،  برای بهبود وضعیت موجود، برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا برخی از خانوار‌ها به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از این شرایط و تاثیر آن بر اشتغال و گروه‌های آسیب پذیر با مشکلاتی مواجه شدند، اضافه کرد: تغذیه مردم بویژه کودکان، مادران باردار و شیرده و سالمندان بسیار مهم است و در این طرح تحقیقاتی می‌کوشیم تا تغییرات آن در ۲ سال اخیر را بررسی کنیم.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از نتایج این طرح تحقیقاتی در هر شهرستان برای تامین نیاز‌های اولیه خانوار‌ها به ویژه گروه‌های آسیب پذیر اقدام و نسبت به رفع مشکلات موجود، برنامه ریزی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار