کاهش ساعات نشست‌های علنی مجلس در هفته آینده/ کمیسیون‌ها تا سه شنبه با وزرای پیشنهادی جلسه دارند

مجلس شورای اسلامی هفته آینده روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح نشست علنی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس شورای اسلامی هفته آینده روز‌های شنبه و یکشنبه، ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه نشست علنی دارد. این جلسات علنی به دلیل ارائه لیست پیشنهادی وزرا از سوی رئیس جمهور دوره سیزدهم از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح برگزار می‌شود و تا پیش از فرارسیدن روز چهارشنبه آینده، کمیسیون‌های پارلمان با وزرا نشست خواهند داشت.  

بر این اساس، رسیدگی به طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ، طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان و طرح مدیریت تعارض منافع در دستور کار این نشست‌ها خواهد بود. 

همچنین لوایح تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق، مقاوله نامه بازرسی کار (۱۹۴۷) (۱۳۲۶)، تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی (۱۹۸۱) (۱۳۶۰) (شماره ۱۵۵) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی و موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر بخشی دیگر از دستور کار نمایندگان است. 

طرح‌های توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار،  اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، حمایت از مالکیت صنعتی و اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز در برنامه کاری نمایندگان مجلس قرار دارد. 

بررسی تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم و دو گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی و کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی‌ وضعیت صنعت استخراج رمزارز‌های جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور در دستور کار هفته شنبه و یکشنبه پارلمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار