معرفی برنامه‌های رادیو تهران ویژه محرم/ پخش حسینیه تهران

شبکه‌ رادیویی تهران محرم امسال برنامه‌های ویژه‌ای از جمله حسینیه تهران را روی آنتن می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه حسینه تهران امسال هم مطابق سال‌های گذشته عزاداری سالار شهیدان را به خانه‌های مردم می‌آورد.

این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که با چند برنامه ویژه به استقبال ایام عزاداری سالار شهیدان می‌رود. برنامه حسینیه تهران امسال هم به جهت شیوع کرونا سعی می‌کند فضای عزاداری را برای مخاطب خود زنده نگهدارد.

حسینیه تهران هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ مراسم چند هیأت قدیمی و با شکوه تهران را که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند پوشش می‌دهد که مخاطبان از این فضای معنوی استفاده کنند.

امسال سعی شده در برنامه با حضور گوینده دوم برنامه علیرضا تابان هیأت‌های شهرستان‌های استان تهران مثل ورامین، شهریار و اسلامشهر و... پوشش داده شود.

گزارش از حسینیه‌ها و هیأت‌هایی که متعلق به استان‌های دیگر کشور است نیز امسال در دستور کار برنامه است و همچنین پخش مداحی‌های خاص هر استان مثل بوشهری یا آذری جزو بخش‌های برنامه خواهد بود.

پخش فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقام امام حسین علیه‌السلام و عزاداری برای ایشان و همچنین وعاظ معروف تهران جزو بخشهای مهم این برنامه است. همچنین یکی از بخش‌های جذاب برنامه حسینیه تهران ارتباط با ایرانی‌های خارج کشور و گزارشی از مراسم سوگواری ابا عبدالله در سراسر دنیا است به خصوص ارتباط هر شب با کربلای معلی و نجف اشرف.

عوامل برنامه عبارتند از تهیه کننده: ساناز باقری، گویندگان: سعید بارانی، جواد تشکری، علیرضا تابان، نویسنده: لیلا میرمحمدی آذر، مدیر تولید: مجتبی احمدی، گزارشگران: مهدی اسماعیلی، علیرضا محمدی، روابط عمومی: جعفر ابراهیمی

برنامه دیگر گروه اخلاق برنامه سقاخانه است که توجه ویژه به زندگی به سبک حسینی دارد. این برنامه در گفت‌وگو با پیرغلامان و ورزشکاران قدیمی تهران تولید شده که خاطرات خود را از عزاداری‌های تهران می‌گویند.

عوامل برنامه سقاخانه عبارتند از: تهیه کننده :حسین خلیل‌نژاد، گویندگان: بهروز رضوی، مریم شهرام‌پور و سیدحامد رشید‌السادات، نویسنده: فرزانه ناظری

برنامه با تو باران می‌شوم ویژه اذان مغرب ماه محرم با موضوعات سلام بر حسین، اشک، هل من ناصر ینصرنی، عاقبت بخیری، عزت نفس، وفاداری، عاشورا، زینب پناه کاروان و پیشانی بر خاک ویژه شهادت امام سجاد (ع) از پنجم تا دوازدهم محرم ویژه اذان مغرب حوالی ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

عوامل برنامه عبارتند از: تهیه‌کننده: مینا نیکانیک و گوینده: محمدرضا علی اکبری

برنامه کتاب شب که با اجرای بهروز رضوی تولید می‌شود، در دهه اول محرم به بازخوانی تنظیم رادیویی کتابِ «مختارنامه» اثر عطاءالله بنِ حسام الواعظ هروی با تصحیح محمد بهشتی از انتشارت پیری در ۱۰ قسمت از ۲۳ تا ۲۷ مرداد، و از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار