۲۰ کشته در انفجار مخزن سوخت در لبنان

در انفجار یک مخزن سوخت در شمال لبنان دست کم ۲۰ نفر کشته و شماری مفقود شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنابر گزارش صلیب سرخ لبنان در انفجار شب گذشته یک تانکر سوخت در منطقه عکار در شمال لبنان حداقل ۲۰ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند. شماری نیز در این حادثه مفقود شده اند.

دیروز ارتش لبنان اعلام کرده بود در حال جستجوی پمپ بنزین‌ها و یافتن گاز‌های احتکار شده است. لبنان مدتی است از کمبود نفت و فرآورده‌های سوختی به دلیل تشدید بحران‌های اقتصادی رنج می‌برد.

جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی در لبنان در یک پیام توئیتری نوشت: قلب ما در این شب همراه با مردم الطلیل و عکار است. ما برای جان باختگان از خداوند رحمت و مغفرت می‌خواهیم و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزومندیم.

سعد حریری، رهبر جریان المستقبل هم در واکنش به این حادثه در توئیتر خود نوشت: خداوند جان باختگان این حادثه را مورد رحمت خود قرار دهد و به آن‌ها آرامش عطا کند. خداوند به مجروحان و حادثه دیدگان هم شفا عنایت کند.

وی در ادامه نوشت: انفجار دیشب هیچ تفاوتی با انفجار سال گذشته بندر لبنان ندارد. اگر مقام دولتی در این دو حادثه مقصر است از رییس جمهور گرفته تا هر فرد دیگری در دستگاه دولت باید به مردم احترام بگذارد و سریعتر از سمت خود استعفا دهد. دیگر کافی است. زندگی و امنیت مردم در لبنان در اولویت قرار دارد.

انتقاد حریری از شرایط موجود در لبنان در حالی مطرح می شود که وی و جریان سیاسی متبوعش از مسئولان اصلی شرایط نابسامان این کشور محسوب می شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
انفجار بندر بیروت و انفجار مخزن سوخت همه بصورت مستقیم وغیر مستقیم توسط رژیم صهیونیستی اجرا میشود باید بندر حیفا با خاک یکسان شود تا این رژیم از ماجراجویی های جدید دست بردارد .
آخرین اخبار