توزیع ۵ هزار ماسک بین هیات‌های عزاداری در ملایر

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: همزمان با ماه محرم ۵ هزار ماسک در بین هیات‌های مذهبی ملایر از سوی این اداره توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدوی، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: همزمان با ماه محرم ۵ هزار ماسک در بین هیات‌های مذهبی ملایر توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان توزیع شد و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با توجه به شرایط کرونا بیشتر برنامه‌ها را در فضای مجازی دارد.

مهدوی، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی گفت: از محل موقوفه کاظم خانی به هیات‌های مذهبی دو روستا و یکی از هیات‌های شهر ملایر در سیاه پوش کردن کمک شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون هیات‌های مذهبی شهرستان در فضای باز و به صورت دو ساعت برنامه عزاداری را دارند بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز مشارکت و همکاری لازم را در برگزاری برنامه‌های عزاداری با هیات‌های مذهبی دارد.

او از توزیع ۵ هزار عدد ماسک در بین هیات‌های مذهبی ملایر در این ایام خبر داد و با توجه به بیماری کرونا این تعداد ماسک با هدف رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین عزاداران انجام شده است.

مهدوی افزود: همچنین اطعام دهی از محل موقوفات سیف الدوله نیز در شب‌های جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توزیع بسته‌های غذا در بین خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۲۵ مورد سبد کالا نیز در ایام محرم از موقوفه حاج مهدی مهدوی در بین نیازمندان توزیع می‌شود که برای هر کدام از این بسته‌ها بیش از ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

مهدوی با بیان اینکه علاوه بر این بسته‌ها هر شب جمعه نیز تعداد سه بسته سبد کالایی بین بیماران سرطانی از سوی موقفه حاج مهدی مهدوی توزیع می‌شود تصریح کرد: نیت این واقف خیر اندیش روضه خوانی و اطعام دهی در شب‌های جمعه است که با توجه به شرایط کرونا در قالب سبد کالا در بین بیماران خاص انجام می‌شود.

کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه فضای بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان متناسب با ایام محرم سیاه پوش شده افزود: در طرح شمیم حسینی اطعام دهی در دهه اول محرم و شب‌های جمعه از محل نیت واقف مرحوم سیف الدوله و دیگر واقفان را داریم.

او یادآور شد: اطعام دهی از محل موقوفات سیف الدوله نیز در شب‌های جمعه با توزیع غذای گرم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار و حاشیه شهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.