مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبرداد:

انجام ۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی در جزایر و بنادر/ ۸۱ مجوز بهره‌برداری در شرف صدور

یک مقام مسئول گفت: ۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی در جزایر و بنادر انجام شده و ۸۱ مجوز بهره برداری هم در این بخش صادر شده است.

علی رضا محمدی کرجی ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انجام حدود ۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی با مقیاس ۱:۱۰۰۰ در۱۶ بندر و جزایر استان و پیگیری ۸۱ فقره پرونده صدور مجوز بهره‌برداری خبر داد و گفت: اقدامات بسیار موثری در حوزه بندری کشور صورت گرفته به طوری که در حوزه مهندسی سواحل و بنادر استان هرمزگان از ابتدای امسال تا نیمه مرداد ماه صورت گرفته است.

او گفت: مهم‌ترین این اقدامات نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری، پیگیری پرونده‌ها مربوط به ساخت و ساز‌ها و همچنین تداوم عملیات‌های هیدروگرافی در سرزمین اصلی و جزایر بوده است.

محمدی کرجی ران بیان کرد: در بخش نظارتی بررسی و نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری از بزرگ‌ترین ترمینال نفت خام کوه مبارک (شهرستان جاسک) و نیز نظارت بر احداث کانال‌های آبگیر مزارع پرورش میگو در جزیره قشم بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری تاسیسات دریایی شرکت سوخت رسانی ستاره قشم واقع در روستای سلخ این جزیره را از دیگر اقدام مهم در حوزه نظارتی عنوان کرد و افزود: یکی از موارد بسیار حاضر اهمیت و مورد توجه؛ پیگیری ۸۱ پرونده و چک لیست برای صدور مجوز بهره برداری است که این امر نیز با تدوین یک برنامه نظام‌مند و مشارکت دستگاه‌های در دست انجام است.

محمدی کرجی ران به انجام حدود ۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی در مقیاس ۱:۱۰۰۰ نیز اشاره‌ کرد و گفت: این مقدار هیدروگرافی انجام شده، ۱۶ بندر در سرزمین اصلی و جزایر استان را در بر گرفته که با سیستم‌های تک پرتوی و چند پرتوی به اجرا درآمد.

محمدی کرجی ران تصریح کرد: تدوین راهبری جهت اتمام مطالعات فاز ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی و اخذ مصوبه از هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ابلاغ به تمام ذی نفعان در حوزه دریایی و بندری دیگر اقدامی است که در اداره مهندسی سواحل وبنادر استان به انجام رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.