فعالیت ۲۸ شهرک و نواحی صنعتی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در سال ۱۳۷۳ که از استان آذربایجان شرقی منفک و به استان تبدیل شد تنها دارای یک شهرک صنعتی بود ولی اکنون با اقدامات توسعه‌ای مسئولان دارای ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است.

او اظهار کرد:با تامین اراضی و زیرساخت‌های انجام شده مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار در  سال ۱۳۷۳ به بیش از ۱۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

اهلی ادامه داد:  ۱۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک های دولتی است که این مساحت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حدود ۲۰۰ هکتار هم از اراضی شهرک‌های صنعتی مربوط به هشت شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث هم از افزایش فوق العاده ای برخوردار بوده چرا که  در زمان گذشته این استان دارای شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نبود و شهرک‌های غیردولتی  در سال‌های اخیر ایجاد شدند. 

اهلی  ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه‌ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید  زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم شده و برای تحقق این امر مهم باید توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

او یکی از مشکلات حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را کمبود زمین در برخی از مناطق استان ذکرکرد و گفت: پارسال ۱۸۸ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان  منعقد شده  که این آمار یک رکورد برای شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.