اصول بهداشت کرونایی در مراسم عزاداری رعایت شود/ خوراک تبلیغاتی برای دشمن درست نکنید

استاندار بوشهر گفت: هیات‌های مذهبی و مردم به اصول بهداشتی در مراسم عزاداری توجه کنند و به گونه‌ای رفتار نکنند که خوراک تبلیغاتی برای دشمنان شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: سویه دلتا کرونا جامعه را به شدت درگیر کرده است، به همین دلیل همه باید با رعایت دستورهای بهداشتی دولت را در این زمینه همراهی کنیم در غیر این صورت این ویروس بیش از این پیشروی خواهد کرد.

او با اشاره به همراهی هیات‌های مذهبی استان بوشهر با مسئولان در سال گذشته، افزود: فقه اسلامی بر حفظ جان انسان‌ها به عنوان امری واجب تاکید دارد و انتظار داریم هیات‌های مذهبی و مردم به این اصل توجه داشته باشند و به گونه‌ای رفتار نکنند که پس از مراسم تاسوعا و عاشورا با افزایش روند شیوع ویروس، نظام سلامت و خانواده‌ها درگیر شوند و همین امر به خوراک تبلیغاتی برای دشمنان تبدیل شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: الگوی عملی ما در این شرایط حساس رهبر معظم انقلاب است که به تنهایی و تنها با یک سخنران و مداح در حسینیه می‌نشینند و به عزاداری می‌پردازند.

گراوند عنوان کرد: کرونا نه تنها ایران بلکه همه دنیا را درگیر کرده است و با همکاری مردم و استفاده از همه امکانات کشور باید تلاش کرد موج پنجم این ویروس کنترل شود.


بیشتر بخوانید


محدودیت‌های تردد بین شهرستانی نیز اعمال می‌شود

او گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از فردا به مدت ۶ روز تعطیل شده است، اما محدودیت‌های ترافیکی بین استان‌ها برای ۲ هفته اعمال می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترافیکی بین شهرستانی نیز اعمال می‌شود.

کرونا از ابتدای مرداد تا کنون جان ۲۵۰ بوشهری را گرفته است

گراوند با اشاره به مرگ ۲۵۰ نفر در استان بوشهر در مرداد امسال بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، بیان کرد: شرایط استان به گونه‌ای است که اگر دستورها به خوبی رعایت نشود باید انتظار مرگ‌های بیشتری داشته باشیم.

او همچنین با اشاره به اینکه اکنون سه داروخانه شبانه روزی در شهر بوشهر وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و نیاز ضروری بیماران انتظار است ۲ داروخانه دیگر از جمله داروخانه هلال احمر که شرایط لازم را دارد به داروخانه‌های شبانه روزی استان اضافه شود تا به این وسیله دارو‌های بیماران خاص و مبتلایان به کرونا در این استان تامین شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: راه‌اندازی مراکز بستری سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در همه شهرستان‌ها ضروری است و در این شرایط این مراکز کمکی به بیمارستان‌ها و مردم به شمار می‌آیند و تلاش می‌شود با توجه به همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به زودی یکی از مصلاها با همکاری سپاه تجهیز و به عنوان مرکز سرپایی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
اخه همه دارن میمیرن چ پرتوکولی ببندین مساجدمال بومی نیستی دلت نمیسوزه