اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خوزستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان در ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: براساس دستورالعمل سازمان، طرح بصیرت عاشورایی هر سال در بقاع متبرکه با هدف برپایی عزاداری حسینی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰ مبلغ اعزامی و بومی در طرح ویژه «هر خانه یک روضه» شرکت دارند، افزود: مبلغان از طرف سازمان در منازل و هیات‌ها حضور پیدا کرده و مراسم روضه برپا می‌کنند، همچنین فعالیت این مبلغان در فضای مجازی به شکل پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی انجام می‌شود.

عرفانی به اجرای طرح نشاط معنوی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح که هر سال در فصل تابستان به اجرا درمی‌آید، امسال نیز با هدف تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اجرا خواهد شد، ضمن اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هیات‌های مذهبی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز در ایام عزاداری امام حسین (ع) انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: همچنین مراسم تعزیه‌خوانی ۵ روز نخست اول ماه محرم در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد و تا پایان ماه‌های محرم و صفر در شهر‌های مختلف استان و در بقاع شاخص آن‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.