افزایش ۳۰ درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اورامانات

با ثبت جهانی شدن اورامانات تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اصغر رشنو معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی و دو اثر ثبت جهانی شده، واقع شدن در مسیر کریدور ترانزیتی شمال غرب به جنوب غرب کشور و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری که در کرمانشاه وجود دارد، باعث شده تا مستعد حضور سرمایه گذاران حوزه گردشگری باشیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یکی از مناطق مستعد استان برای سرمایه گذاری گردشگری را منطقه اورامانات دانست و گفت: طی سنوات گذشته سرمایه گذاری‌های خوبی درا ین منطقه صورت گرفته که بدنبال آن گردشگران زیادی نیز روانه این منطقه شدند.

او ادامه داد: از وزیر میراث فرهنگی درخواست شده که در توزیع اعتبارات و تسهیلات گردشگری، کرمانشاه را ویژه ببینند.

رشنو بیان داشت: همچنین بنا داریم از محل کمک‌های فنی اعتباری نیز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم تا بتوانیم با مجموع این دو اعتبار درحوزه گردشگری تسهیلات خوبی برای حضور فعال‌تر گردشگران در استان داشته باشیم.

او گردشگری سلامت، گردشگری آبی، گردشگری شهری و اکوتوریسم را از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه برای سرمایه گذاری دانست و افزود: امیدواریم بانک‌های استان نیز کمک کننده باشند و به طرح‌های گردشگری اعتماد کنند و کمتر به آن‌ها سخت گیری داشته باشند، چراکه راه برون رفت استان از شرایط فعلی می‌تواند توسعه صنعت گردشگری باشد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بااشاره به رشد خوب گردشگری کرمانشاه طی سال‌های اخیر گفت:اکنون که روند واکسیناسیون درحال سرعت گرفتن است، امیدواریم کرونا فروکش کند تا اتفاقات خوبی برای گردشگری کرمانشاه رخ دهد، چراکه گردشگری صنعتی زودبازده است و نتایج آن را سریعتر‌ می‌توانیم ببینیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یکی از اولویت‌های مورد توجه برای سرمایه گذاری در گردشگری استان را روستا‌ها دانست و اظهار داشت: روستا‌های خوبی با ظرفیت‌های گردشگری بالایی داریم که مردم آن می‌توانند در کنار زندگی کشاورزی، به مقوله گردشگری هم بپردازند.
رشنو با بیان اینکه رونق گردشگری در کرمانشاه مستلزم همراهی سایر نهاد‌ها است، گفت: بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، راهداری، مخابرات و ... از دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در سرمایه گذاری گردشگری به استان کمک کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.