عزاداری سالار شهیدان زیر چتر دستورالعمل های بهداشتی

مراسم های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با توجه به اینکه امسال مراسم های عزاداری در تمامی هیئت‌ها و مساجد هیئت‌های مذهبی و با استفاده از فضای باز مدارس و پارک‌ها در حال انجام است، پیش بینی شده امسال برنامه محوری برای جلوگیری از تجمع نداشته باشیم که هیئت‌ها همکاری خیلی خوبی با خدمتگذاران پلیس راهور داشتند.

او  افزود: از طرفی برخی از این هیئات با توجه به استقبال مردمی دچار کمبود فضای باز می‌شوند که گا‌هی بصورت مقطعی مجبور به استفاده از فضای باز معابر جنب هیئت هستند و ممکن است توسط عوامل پلیس راهور بمنظور امنیت عزاداران ممنوعیت تردد مقطعی در این نقاط محدود اعمال شود که با تشکر از صبر و حوصله شهروندان از رانندگان درخواست می‌کنیم از سایر معابر جایگزین استفاده کنند.

سرهنگ عباسی از هیئت‌های مذهبی درخواست کرد: از انسداد معابر اصلی جدا خودداری و در صورت نیاز برای استفاده از فضای معابر جلوی هیئت‌ها و تکایا دارند، حتما قبل از انسداد معابر هماهنگی لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا برای خودشون و شهروندان مشکلی بوجود نیاید.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح ، هیئت ÷پشها به نحوی برنامه ریزی کنند که مراسم های آن‌ها قبل از ساعت ممنوعیت تردد به پایان برسد.

ر اساس مصوبات ستاد استانی و ملی کرونا محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در شب های تاسوعا و عاشورای حسینی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از شهروندانی که برای عزاداری شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم که وسایل نقلیه در مقابل و اطراف مساجد و تکایا تا فاصله ۵۰ متری و همچنین جلوی درب منازل دیگر شهروندان خودادری کنند.

سرهنگ عباسی ادامه داد: در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی خیابان های انقلاب، ۱۷ شهریور، یحیی اسد زاده، قدس و همت مهرشهر به مدت یک یا دو ساعت توسط هئیت ها برای برگزاری مراسم ها بسته می شود که رانندگان از مسیر های جایگزین عبور خواهند کرد.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: پلیس راهور ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.