قوسیان مقدم خبر داد؛

افزایش تعداد بیمارستان‌های صحرایی هلال‌ احمر به ۶ بیمارستان

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر گفت: ششمین بیمارستان صحرایی در مجاورت بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه و باهدف بهبود خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی برپا شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه ششمین بیمارستان صحرایی در مجاورت بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه و باهدف بهبود خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی برپا شده است، اظهار کرد: استقرار این بیمارستان در کمتر از ۱۰ ساعت انجام شده است.

قوسیان مقدم گفت: شیوع کرونا در روز‌های اخیر شدت بسیار بالایی گرفته و جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود می‌داند که در این شرایط یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی گفت: از سوی دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه تمام نهاد‌ها بر بحران شیوع کرونا، وظیفه هلال‌احمر را دوچندان می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حال حاضر کمبود تخت‌های بیمارستانی به دلیل شیوع بالای کرونا است، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی باتوجه‌ به درخواست دانشکده علوم پزشکی ساوه برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، چادر راپ‌هال سریع‌الاستقرار خود را در بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه راه‌اندازی کرد تا همکاران دانشکده علوم پزشکی ساوه با تجهیز آن در اسرع‌ وقت این مرکز را وارد چرخه درمان بیماران کرونایی کنند.

قوسیان مقدم گفت: ظرفیت این چادر راپ هال ۵۰ تخت است که امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط به حال عادی بازگردد.

گفتنی است؛ ۶ بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر در استان‌های خراسان رضوی (دو بیمارستان در مشهد و سبزوار)، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و ساوه راه‌اندازی شده و بنا بر دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر در صورت اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، این جمعیت برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی (RDH) در هر استان آمادگی دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار