نظرسنجی: نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در افغانستان

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس جمهور آمریکا در خصوص عملیات نظامی در افغانستان رضایت ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: یک نظرسنجی که موسسه «گروه ترافالگار» آن را انجام داده است، نشان داد ۶۹ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی از نحوه فعالیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور ارتش آمریکا در کشور جنگ زده افغانستان رضایت نداشتند و فقط ۲۳ درصد افراد نظر مساعد داشتند.

بر اساس این نظرسنجی، زمانی که نظر‌های رای دهندگان بر اساس خط مشی‌های حزبی بررسی شد، مشخص شد ۴۸ درصد دموکرات‌ها از شیوه برخورد رئیس جمهور با مسئله افغانستان راضی نیستند و حدود ۴۰ درصد از افرادی که نظرسنجی شدند به او نمرات مثبت دادند. اما این اختلاف در میان جمهوری خواهان بسیار بیشتر بود. حدود ۸۹ درصد جمهوری خواهان گفتند با آنچه بایدن در خصوص افغانستان انجام می دهد موافق نیستند. فقط ۷ درصد جمهوری خواهان گفتند موافق شیوه اقدام بایدن در خصوص افغانستان هستند.

این نظرسنجی در روز‌های چهاردهم و پانزدهم اوت با مشارکت موسسه «مجمع اقدام کشور‌ها» با شرکت ۱۰۸۴ رای دهنده احتمالی برگزار شد. ضریب خطای این نظرسنجی مثبت یا منفی ۲.۹۸ درصد بود.

این نظرسنجی درست در حالی برگزار شده است که طالبان تسلط بر کابل، پایتخت افغانستان را تکمیل می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قبلاً گفته بود ماموریت در افغانستان تا پایان این ماه پایان می‌یابد.

سیاستمداران در آمریکا اکنون در حال بحث در این باره هستند که چه مشکلی در خصوص خروج آمریکا به وجود آمد و چه کسی مسئول وخامت سریع اوضاع است.

جمهوری خواهان به سرعت انگشت اتهام را به طرف بایدن نشانه گرفته اند و از تصمیم وی مبنی بر خروج نیرو‌ها پس از حدود ۲۰ سال حضور در افغانستان انتقاد کرده اند.

با وجود این، دولت بایدن از اقدامات خود دفاع می‌کند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه این استدلال را مطرح کرد که اینکه طالبان بر افغانستان مسلط شده است، حتی اگر نیرو‌های آمریکایی همچنان در منطقه مستقر بودند، اتفاق می‌افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار