۱۵ گروه بازرسی برنامه‌های محرم در کردستان را رصد می‌کنند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان از رصد برنامه‌های مناسبتی هیئت‌های مذهبی استان به همت ۱۵ گروه بازرسی این شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی در سطح شهر و روستا‌های استان فعال هستند.

 خزاعی با اشاره به صدور مجوز برگزاری مراسم برای هیئت‌های مذهبی استان کردستان، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم محرم در ۲۴ نقطه استان برگزار شده و عزاداران حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوگواری می‌پردازند.

او از رصد برنامه‌های مناسبتی هیئت‌های مذهبی استان به همت ۱۵ گروه بازرسی این شورا خبر داد و بیان کرد: احکام بازرسان در روز‌های اول محرم برای بازرسان استان کردستان صادر شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان ادامه داد: سرکشی از برنامه‌های ایام دهه محرم، نظارت بر عملکرد ایستگاه‌های صلواتی و سلامت و رصد برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و مداحان از برنامه‌های بازرسان در ایام محرم‌الحرام است.

خزاعی کنترل آسیب‌های احتمالی عزاداری و همکاری و نظارت بر عملکرد همیاران سلامت در دستجات عزاداری را از دیگر فعالیت‌های بازرسان ایام محرم برشمرد.

او با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم عزاداری محرم پروتکل‌های بهداشتی با دقت و شدت بیشتری باید رعایت شود، افزود: مجوز هیئت‌های مذهبی متخلف در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم لغو خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان اظهار کرد: در صورت عدم توجه هیئت‌ها، حسینیه و هیئت امنای مساجد و مداحان نسبت به اجرای دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم مجوز فعالیت متخلف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت شش ماه لغو خواهد شد.

خزاعی یادآور شد: اسامی هیئت‌هایی که برنامه دارند به تفکیک شهرستان‌ها از سوی تبلیغات اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارائه شده تا نظارت لازم بر موارد بهداشتی مراسم انجام شود و در صورت نیاز تریبون‌های ایام محرم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محرم 1400 ، هیئت مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.