خواهری که از دوری خواهر پرستارش می گوید/ میدان داری کرونا در نبرد با نیزه ای از جنس غفلت

کرونا هر روز جان عزیزانمان را می گیرد و این زنگ خطری است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به ما گوشزد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اخبار بد کرونا هر روز و هر ساعت بیشتر می‌شود و این ویروس جان‌های بیشتری را می‌گیرد، اما ما همچنان از گردش کرونا غافلیم.

کرونا همان است که عامل خستگی پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان‌ها شده و غفلت‌ها و بی توجهی‌های مردم نیز قدرت آن را بیشتر کرده است.

رنگ قرمز نقشه کرونا، اجرای محدودیت‌های کرونایی، آمار فوتی ها، تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گفتن از مرموزی این ویروس غلو و دروغ نیست؛ هر یک نفر که جان خود را از دست می‌دهد، یک خانواده را عزادار می‌کند و رخت سیاه بر تنشان می‌نشاند.

در این ایام که همه ما می‌خواهیم از فیوضات آن بهره ببریم و برای سیدالشهدا (ع) عزاداری کنیم، باید به این نکته هم کاملا واقف و آگاه باشیم که هرگونه بی توجهی، عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

در شب عاشورای حسینی و در یکی از هیئات مذهبی سطح شهر بیرجند، با یکی از عزاداران گفتگو کردیم تا ببینیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این محل به چه صورت است.

رعایت بهداشت به مجالس عزاداری محدود نشود

ابراهیم آبادی شهروند بیرجندی گفت: از زمانی که من وارد این جلسه شده ام، ماسک زده ام و فاصله مناسبی نیز از سایر عزاداران دارم.

او افزود: در طول زمان برگزاری مجلس، همه عزاداران ماسک بر صورت دارند و این مسئله را هرشب می‌بینم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر مردم است.


بیشتر بخوانید


ابراهیم آبادی بیان کرد: ما می‌خواهیم از ثواب و برکات این جلسات استفاده کنیم نه اینکه با بی توجهی و غفلت، باعث بیمار شدن خود و دیگران شویم.

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: اگر به واسطه حضور ما در مجالس عزا کسی بیمار شد، این حق الناسی است که بر گردن ماست.

او ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فقط نباید به مجلس عزای سیدالشهدا (ع) محدود شود بلکه باید در همه زمان‌ها مدنظر باشد؛ کرونا همه جا هست و در هر جایی می‌تواند ما را گرفتار کند.

دوری از خواهر بخاطر پرستاری در بخش کرونا

رضایی دیگر شهروند بیرجندی نیز گفت: خواهر من در بخش کرونا کار می‌کند و پرستار این حوزه است و برایم از سختی‌های کادر درمان گفته است.

او افزود: در حرف‌های خواهرم این نکته بیشتر از هرچیزی او را آزار می‌دهد که باید هر روز شاهد مرگ کسانی باشد که خودشان به دست خود در دام کرونا گرفتار شده اند.

رضایی اظهار کرد: پرستاران بخش کرونا در حال حاضر روز‌های سختی را می‌گذرانند و شاید روز‌ها بگذرد و نتوانند با خانواده خود ملاقات کنند، همانطور که چندین روز است من خواهرم را ندیده ام.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: اگر هر کدام از ما که به این بیماری دچار نشده ایم، فقط یک لحظه سختی‌های آن را ببینیم که یک بیمار با چه مشقتی نفس می‌کشد، آن موقع خیلی دقیق به رعایت بهداشت خود اهمیت می‌دهیم.

او گفت: خدا را شکر که عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر از بقیه مردم به رعایت بهداشت اهتمام دارند و نمی‌گذارند مجلس عزای امام حسین (ع) جایی شود که در آن ویروس گسترش پیدا کند.

رضایی تصریح کرد: این مسئله نشان از درک و شعور بالای عزاداران دارد که برای حفظ جان خود و دیگران تلاش می‌کنند و خود را در برابر خویش و مردم مسئول می‌دانند.

اگر چه در مجالس سوگواری امام حسین (ع) دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که تنها در چنین فضا‌هایی نباید ماسک زد یا فاصله اجتماعی را رعایت کرد بلکه پایبندی به شیوه نامه ها، وظیفه ایست که باید همیشه مورد توجه باشد.

۶ نفر دیگر هم با کرونا پرپر شدند

نتیجه سهل انگاری‌ها و غفلت از ویروس کرونا این است که دیروز ۶ هم استانی خود را که هرکدام عزیز یک خانواده بودند را از دست دادیم.

داغ هر کدام از این افراد باید ذهن‌ها را آگاه کند که کرونا در حوالی ما پرسه می‌زند و هر لحظه و هر جا می‌تواند به ما ضربه بزند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۹۹ بیمار جدید شامل ۴۸ بستری و ۱۸۱ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۶۳ مورد از بیرجند، ۳۰ مورد از قائنات، ۶۷ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از فرودس، ۲۷ مورد از طبس، ۱۵ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از نهبندان، ۶ مورد از درمیان، ۱ مورد از بشرویه و ۳ مورد از خوسف بودند.

مهدی زاده تصریح کرد: ۶ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به هزار و ۲۱ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۴۵۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۵ نفر کرونا مثبت اند.

او اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.