شناسایی عاملان آتش سوزی‌های سریالی در میانکاله کلید خورد

بسیج با ساماندهی پایگاه‌ها و نیرو‌های مردمی عاملان آتش سوزی پناهگاه میانکاله را به دام خواهد انداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورقربان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با بیان اینکه سپاه و سازمان جنگل‌ها تفاهم نامه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را امضا کردند، گفت: حفاظت از شبه جزیره میانکاله نیز در راستای اجرای این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

او با ابراز تاسف از ادامه دار شدن آتش سوزی‌ها در میانکاله افزود: آتش‌سوزی‌های سریالی که طبق گفته مسئولان محیط زیست منشا آن عوامل انسانی است در دو سال گذشته امان میانکاله را بریده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با بیان اینکه امکانات و نیروی انسانی اداره منابع طبیعی برای اطفای حریق محدود است، ادامه داد: بسیج با راه اندازی گشت‌ها، سازماندهی و تجهیز پایگاه‌های اطراف میانکاله و کمک گرفتن از دامداران و نیرو‌های مردمی در قدم اول به دنبال شناسایی و دستگیری عاملان این آتش سوزی‌های خواهد بود.

پورقربان از دامدارانی که در میانکاله زندگی می‌کنند نیز خواست حوزه تحت مالکیت خود را مدیریت کنند و اگر افراد در این خصوص کوتاهی کنند با آنها برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید:

چه کسانی کمر به قتل میانکاله بسته اند؟ + فیلم



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر گفت: بسیج به عنوان نیروی مردمی با هر چه در توان دارد از این زیست بوم منحصربه فرد و ارزشمند مراقبت خواهد کرد.

حیرتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر هم ورود سپاه و بسیج به طرح صیانت و حفاظت از جنگل‌ها را قوت قلبی برای منابع طبیعی خواند و گفت: این شهرستان بیش از ۹۰ هزار هکتار مرتع و جنگل دارد که با توجه به گستردگی جغرافیایی، صعب العبور بودن برخی مناطق و کمبود نیرو، حفاظت از این عرصه‌ها بسیار مشکل است.

او ابراز امیدواری کرد با ورود سپاه و بسیج به صیانت از عرصه‌های طبیعی دست متخلفین از این عرصه‌ها کوتاه شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.