سیستم درمانی آذربایجان‌غربی در آستانه بحران!

تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی از هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته که رقمی بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تخت خالی برای بیماران کرونا در استان وجود ندارد و ظرفیت تحمل سیستم درمانی استان در آستانه رسیدن به حد نهایی خود است.

دکتر جواد آقازاده اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و همچنین استفاده کنندگان از دستگاه ونتیلاتور به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

او با بیان اینکه فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان استان وارد می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت تحمل سیستم درمانی استان در آستانه رسیدن به حد نهایی خود است و شهروندان باید با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، کمک کار کادر درمان باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: شخص مبتلا تخت، پرستار، دکتر و دارو لازم دارد که باعث افزایش فشار بر سیستم درمان می‌شود.

آقازاده از تجمع فزاینده شهروندان در مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت: البته تداوم افزایش ساخت این مراکز در دستور کار است و روزانه تعداد زیادی از شهروندان، واکسینه می‌شوند، ولی آن‌ها نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی (مبتلا یا مشکوک به کرونا) در آذربایجان غربی از هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته که رقمی بسیار بالاست.

پیشتر، مسعود مجرد، رئیس خانه پرستار شعبه استانی آذربایجان غربی گفته بود: حال و روز پرستاران و مدافعین سلامت استان خوش نیست و این رزمندگان دچار فرسایشی روحی و جسمی شده اند. باید برای جبران کمبود نیرو و خدمت رسانی بهتر به مردم، در فکر مجوز‌های استخدامی بیشتر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.