اعمال قانون بیش از ۵۶۶ هزار خودرو در استان فارس/ سازمان‌ها زیر ذره بین

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از اعمال قانون بیش از ۵۶۶ هزار خودرو از ابتدای شیوع کرونا در محدودیت‌های تردد در سطح استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا در نشست خبری مجازی درباره آخرین وضعیت نظارت‌ها بر اعمال محدودیت‌ها در استان فارس، گفت: با تشدید شرایط شیوع بیماری کرونا و اعلام محدودیت‌های جدید از سوی ستاد ملی در استان فارس نیز این محدودیت‌ها اعلام و به دقت اعمال شد.

او با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی و بازرسی در این دوره از محدودیت‌ها تشدید شد، افزود: اصناف از جمله قشری هستند که از ابتدای شیوع کرونا مشمول محدودیت‌ها شدند و همکاری خوبی نیز با مصوبات استانی و ملی داشتند با این حال عده‌ای نیز از مصوبات تخلف کردند که با آن‌ها به صورت اخطار و پلمب برخورد شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز در مجموع ۹۱۳ هزار و ۷۱۶ بازدید از اصناف صورت گرفته است، افزود: حاصل این بازدید‌ها ۳۴ هزار و ۶۷۹ اخطار و ۱۰ هزار و ۳۵۰ پلمب بوده است.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه منع تردد بین استانی تا ۵ شهریورماه ادامه دارد از اجرای جدی این مصوبه در استان فارس خبر داد و بیان کرد: در بازه زمانی ذکر شده برای خودرو‌های شخصی متخلف ۳۴۵ هزار و ۹۲۶ مورد تذکر لسانی، ۱۷۱ هزار و ۵۹ مورد برگشت به مبدا و ۵۶۶ هزار و ۱۵۴ مورد جریمه اعمال شده است.

او با بیان اینکه در این میان ادارات و سازمان‌ها نیز زیر ذره بین هستند تا از محدودیت‌های ذکر شده تخلفی صورت نگیرد، عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا ۳۰ مردادماه ۸۸۹ مورد بازدید از ادارات توسط بازرسان صورت گرفته که منجر به ۲۱۰ تذکر کتبی شده و ۷ مدیر نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند.

قاسم‌پور با اشاره به تفکیک اجرای محدودیت‌ها از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه گفت: در روز ۲۵ مردادماه ۲۲ مورد پلمب اصناف و ۳۵۰ مورد برگشت خودرو را داشته‌ایم که این میزان در روز ۲۶ به ۷۱ مورد پلمب و ۶۰۸ مورد برگشت خودرو رسیده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در روز ۲۷ مردادماه پلمب به ۹۴ مورد و برگشت خودرو به ۸۵۵ مورد رسید که این امر در روز ۲۸ مردادماه به ۶۳ پلمب و ۱۳۰۸ مورد برگشت خودرو رسید.

او با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در روز‌های آخر بیان کرد: در روز ۲۹ مردادماه تعداد پلمب‌ها به ۹ مورد و تعداد برگشت خودرو به هزار و ۹۲ مورد کاهش یافت است همچنین این رقم در امروز نیز روندی کاهشی را نشان می‌دهد به گونه‌ای که ۸ مورد پلمب و ۹۵۶ مورد برگشت خودرو تاکنون ثبت شده است.

پلمب اصناف و برگشت خودرو‌های شخصی متخلف از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه به تفکیک روز و مقایسه آمار‌ها نشان از افزایش نظارت‌ها دارد و در روز‌های آخر نیز همراهی مردم بیشتر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار