نشخوارکنندگان خراسان جنوبی طاعون ندارند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از منفی شدن نتیجه آزمایش طاعون نشخوارکنندگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در پی گزارش بروز مواردی از تلف شدن کل و میش در تاریخ یازدهم مرداد ماه در منطقه حفاظت شده پیر حاجات شهرستان طبس، اکیپ اعزامی متشکل از کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی با مراجعه به این منطقه نسبت به بررسی وضع حیات وحش اقدام کرده که در این رابطه با توجه به مشاهده دو مورد تلفات تازه، ضمن بررسی و کالبد گشایی لاشه‌ها برای تشخیص بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نسبت به نمونه برداری اقدام کردند.

او افزود: نمونه‌های اخذ شده بلافاصله به مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی ارسال شد که پس از انجام آزمایش مربوطه، منفی بودن آزمایش از لحاظ مبتلا بودن نشخوارکنندگان کوچک به بیماری طاعون به دامپزشکی استان اعلام شد.


بیشتر بخوانید


دادفر اظهار کرد: با توجه به اهمیت حیات وحش و برای پیشگیری از تلفات احتمالی و جلوگیری از بین رفتن سرمایه‌های ملی توصیه‌های بهداشتی به اداره کل محیط زیست استان ارائه شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان با تأکید بر همکاری و هماهنگی دامپزشکی و محیط زیست در سطح استانی و شهرستانی، بیان کرد: برنامه پایش و مراقبت از بیماری‌ها و واکسیناسیون در دام‌های اهلی واقع در اطراف مناطق حفاظت شده در تمام شهرستان‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.