معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

ناکافی بودن قوانین یکی از مهمترین دلایل افزایش قاچاق کالا است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، مقابله و پیشگیری را دو رویکرد کشور دانست و گفت: ناکافی بودن قوانین یکی از مهمترین دلایل افزایش قاچاق کالا در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز که در محوطه دادگستری برگزار شد گفت: مقابله و پیشگیری از جرم، دو رویکرد کشور است و با اصلاح قوانین، راهکار‌های منسجمی را دنبال می‌کنیم.

فولیان تصریح کرد: حقوقدان‌ها معتقدند ناکافی بودن قوانین یکی از مهمترین دلایل قاچاق کالا محسوب می‌شود.

وی افزود: قاچاق کالا جرم محسوب می‌شود و رسیدگی به آن در صلاحیت تعزیرات و دادگاه انقلاب است.

فولیان اضافه کرد: جرائم اقتصادی مجموعه رفتار‌هایی هستند که هنجار‌های نظام اقتصادی و بازار را دچار چالش می‌کنند و کاهش درآمد‌های مالیاتی و فرار گسترده سرمایه از کشور از عواقب سوء آن محسوب می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: در یک اقتصاد سالم، همه فعالیت‌های اقتصادی باید ثبت شود، اما فرصت طلب‌ها نمی‌خواهند حقوق دولت را بپردازند و اقتصاد زیرزمینی را به وجود آورده اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با بیان اینکه باید نظارت‌ها بر قاچاق چوب بیشتر شود، گفت: جنگل‌های الموت و طارم در حال تخریب است و باید خودرو‌های حامل و انبار‌های چوب توقیف شوند.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا رصد می‌شود و چنانچه دستگاهی عمل نکرد مطابق قانون با مدیر آن دستگاه برخورد می‌شود.

همکاری همه دستگاه‌ها در پیشگیری از قاچاق کالا

سرهنگ حاجیان، رئیس پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و برخورد با هنجار شکنان به خصوص در مورد قاچاق کالا‌های ممنوعه ادامه دارد.

وی افزود: باید تمام دستگاه‌ها در موضوع پیشگیری از قاچاق کالا همکاری کنند.

سرهنگ حاجیان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا بدون همکاری مردم اثر ندارد، خاطرنشان کرد: گندم، دام، محصولات کشاورزی و فرآورده‌های نفتی، عمده کالا‌های قاچاق در استان قزوین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.