در دهه نخست محرم؛

بیش از هزار نفر در استان همدان خون اهدا کردند

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان از اهدا و نذر خون یک هزار و ۴۶ نفر از مردم این استان در دهه نخست محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاطمه یادگاری,مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت :۳۳ نفر از اهدا کنندگان خون در دهه نخست محرم بانوان بودند، ضمن اینکه ۶۲۰ نفر نیز اهدا کننده مستمر و مابقی اهداکنندگان دارای سابقه و بار اولی هستند.

او افزود: یک هزار و ۴۶ نفر از مردم استان همزمان با دهه نخست محرم با حضور در مراکز این ادره کل در شهرستان‌های همدان و ملایر، نسبت به اهدا و نذر خون اقدام کردند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان ادامه داد:در همین ارتباط روز تاسوعا ۱۵۵ واحد و در روز عاشورا نیز ۱۵۰ واحد خون از سوی مردم در استان همدان برای رفع نیاز بیماران اهدا شده است.

 یادگارری اظهار داشت: با وجود استقبال شهروندان برای نذر خون در ماه محرم و با برنامه ریزی انجام شده، حضور افراد برای اهدا خون بدون هرگونه تجمعی و رعایت دقیقشیوه نامه های بهداشتی انجام شد.

او با اشاره به اینکه نذر خون بیشتر در روز‌های تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی انجام می‌شود، گفت: اهدا کنندگان مستمر به افرادی اطلاق می‌شود که سالانه دست کم یک نوبت خون اهدا می‌کنند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان افزود: نیاز به خون مختص به ایام خاصی نیست بلکه با توجه به نیاز بیماران بستری در بیمارستان به خون به صورت مستمر فراخوان تلفنی و پیامکی برای اهدای خون داده می‌شود.

 ۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد خون طی چهار ماه نخست امسال در استان همدان از طرف مردم اهدا شده که ۲۸۰ تن از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.