آغاز انتقال آب شهر فروچاله‌ها به همدان

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان از خط انتقال آب خالقوردی شهرستان کبودراهنگ به همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده,مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان در خصوص انتقال روزانه ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب روستای خالقوردی به همدان گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی‌ها در چند سال گذشته، کاهش میزان حجم آب سد‌های اکباتان و آبشینه از چند روز گذشته، انتقال آب از ۷۰ کیلومتری همدان آغاز شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه این طرح از مسیر اجرای خط انتقال آب سد تالوار به همدان اجرا شده است، افزود: برای تکمیل این طرح امسال ۷۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شهرستان کبودراهنگ که در شمال استان همدان واقع شده، از جمله مناطقی است که با معضل فروچاله‌ها روبروست؛ منابع آب، خاک و هوا در دشت کبودرآهنگ دچار بحران شده است و با عدم مدیریت منابع آب و خاک روبروست و این امر منجر به تخریب محیط زیست و زمین شده است، به گونه‌ای که در سال‌های اخیر وقوع فروچاله دشت‌های این شهرستان، خستارت‌های چشمگیری به زمین‌های کشاورزی و نیز تاسیسات منطقه وارد آورده است.

این شهرستان که سال‌ها با کم آبی و به دنبال آن بروز بیش از ۲۰ فروچاله به عنوان یکی از دشت‌های ممنوعه استان به شمار می‌آید، امروزه بیش از هر زمانی نیازمند توجه است، با این شرایط بحرانی کبودراهنگ، از چند روز گذشته خط انتقال آب خالقوردی این شهرستان به همدان کلید خورده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.