امکان نوبت دهی برای تزریق دز دوم واکسن کرونا فراهم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به زودی امکان نوبت دهی برای تزریق دز دوم واکسن کرونا علاوه بر دز اول فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: انتهای این هفته یا هفته‌ آینده محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود تا روند واکسیناسیون بدون وقفه ادامه داشته باشد.

او با اشاره به افزایش گروه‌های سنی که می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند افزود: مراکز واکسیناسیون بیرجند جوابگوی مراجعات گروه‌های سنی جدید هستند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: سامانه برای کسانی که دز اول واکسن کرونا را دریافت می‌کنند بر اساس ظرفیت مراکز نوبت می‌دهد، اما برای دز دوم این امکان فراهم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: درخواست راه اندازی نوبت دهی برای تزریق دز دوم واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir به وزارت بهداشت داده شده است که با پیگیری‌های انجام شده این امکان فراهم می‌شود.

او ادامه داد: در بعضی از ساعات شیفت صبح در مراکز واکسیناسیون شاهد ازدحام شدید جمعیت هستیم؛ در صورتی که در سایر ساعات جمعیت کمی برای تلقیح واکسن مراجعه می‌کنند که با راه اندازی نوبت دهی برای تزریق دز دوم واکسن این مشکل برطرف می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در مراکز نمونه گیری کرونا نیز ازدحام جمعیت مشاهده می‌شود افزود: در جلسه ستاد استانی کرونا فرمانده سپاه استان از همکاری طرح شهید سلیمانی و کمک گرفتن از ظرفیت نیرو‌های مسلح برای افزایش محل‌های نمونه گیری تست کرونا خبر داد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.