آریان‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

عین‌اللهی فردی توانمند در مدیریت سیستم بهداشتی است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: عین‌اللهی بر اساس شاخص‌های علمی و تجربی فردی مناسب و توانمند در مدیریت سیستم بهداشتی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا آریان پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان در صحن علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در موافقت با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم گفت: مخالفان وزیر پیشنهادی واقعاً مخالف نبودند و دغدغه هایشان را گفتند که ما هم آن دغدغه‌ها را داریم. شاید بیشترین مراجعات به ما نمایندگان از حوزه های انتخابیه به مباحث کمبود پزشک و درمان باز می گردد. همچنین شاید مانوس ترین اقشار با مردم، کادر درمان باشند.

وی ادامه داد: نظام سلامت جمهوری اسلامی یکی از پر افتخارترین حوزه های کشور است و در سطح بین‌المللی هم حرفی برای گفتن دارد. نظام سلامت ما مبتنی بر سیستم شبکه درمانی از دورترین روستا تا سطح ۲ و ۳ و تهران است. بیمارستان هایی داریم که از نظر سطح درمانی پیشرفته هستند و برخی هم در بخش خصوصی قرار دارند که خیلی از مردم نمی‌توانند از برخی از آنها بهره ببرند. اما شاید در نقاط محروم و کوچک حداقل امکانات و نیروی انسانی وجود نداشته باشد.

آریان پور بیان کرد: نظام سلامت ما در غرب آسیا و خاورمیانه اگرچه افتخارآمیز است، اما چالش‌هایی هم دارد. بزرگ‌ترین چالش کشور موضوع کروناست و وزیر منتخب باید به عنوان محور مدیریت این بیماری توانمندی ها و شاخص هایی را داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: کرونا امروز نه تنها چالش بهداشتی بلکه چالش امنیتی، اجتماعی و اقتصادی هم هست.

این نماینده افزود: قدرت مدیریت کرونا قطعاً نشان دهنده قدرت حاکمیت و کشور است. چالش دیگر بحث نیروهای درمانی است. نبود برنامه مناسب برای حفظ پزشکان و پرستاران در سیستم درمانی امروز معضل است.

آریان پور تصریح کرد: پزشک عمومی انگیزه کار در اورژانس و مناطق محروم را ندارد و همچنین پرستاران به کشورهای اروپایی جذب می شوند. افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی و هزینه میلیاردی جز آموزش نخبگان و تقدیم به کشورهای دیگر شاید کاری نکند. برای حفظ و افزایش باید برنامه داشته باشیم.

این نماینده گفت: چالش دیگر پرداخت از جیب مردم است. مردم هم مستقیم و غیرمستقیم به اسم زیرمیزی که نصیب درصد کمی از پزشکان می‌شود اما آبروی جامعه پزشکی را می برد، فشار زیادی تحمل می‌کنند و وزیر هم باید برای این برنامه داشته باشد.

وی افزود: عین اللهی بر اساس شاخص‌های علمی و تجربی فردی مناسب و توانمند در مدیریت سیستم بهداشتی به شمار می رود و توانایی مقابله با مسائل را دارد. فوق تخصص چشم است و سال‌ها معاون وزیر و رئیس بیمارستان بوده و تحصیلاتش نیز مرتبط است و تجربه و توانایی کار میدانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
برای وزارت بهداشت > مافیای واردات دارو > رییسی ادم دیگری پیدا نکرد ؟ رقیب انتخاباتیش که خیلی خوب بود . قاضی زاده هاشمی یا خود دکتر نمکی .
آخرین اخبار