روند مطلوب برداشت برنج در گیلان

تا کنون ۸۰ درصد از شالیزار‌های برنج در گیلان برداشت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی موسوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تا کنون ۸۰ درصد از شالیزار‌های گیلان معادل ۱۹۰ هزار و ۵۴۱ هکتار برداشت شده است.

او با اشاره به مطلوب بودن وضعیت برداشت برنج افزود: در حال حاضر همه شالیزار‌های این استان آماده برداشت محصول است و پیش بینی می‌شود تا اواسط شهریور برداشت برنج در گیلان به پایان برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به روش مکانیزه و بقیه به شیوه سنتی کشت شد تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.