متلاشی شدن شبکه حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: شبکه حفاران غیر مجاز در محدوده مسجد مهدی القدم ارومیه متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ بهزاد حجابی،فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در اطراف مسجد مهدی‌القدم ارومیه، اقدامات لازم برای برخورد با این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اطمینان از صحت این گزارش، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی انتظامی استان انجام شد و در اسرع وقت نیرو‌ها در محل کلیسای تاریخی پشت مسجد مهدی‌القدم حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: در این عملیات ۲ نفر حفار غیرمجاز دستگیر و آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل دستی، کلنک و یک دستگاه طلایاب و نیز یک دستگاه لپ‌تاب ضبط شد.

وی گفت: پلیس همواره در تمام ایام تعطیل و غیر تعطیل در صیانت از آثار تاریخی در اماده باش کامل است و اجازه فرصت طلبی به سارقان آثار تاریخی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.