اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات ملی، برای پروژه‌های آبخیزداری استان در امسال ۹۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۲۱ پروژه در هفته دولت در حوزه‌های مربوط به این اداره کل افتتاح خواهد شد.

او افزود: ۳۸ میلیارد تومان مجموع اعتباراتی است که برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

نصرآبادی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به استان در حوزه‌های مربوطه از منبع صندوق توسعه ملی آبخیزداری اظهار کرد: امسال از مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای کل کشور، ۹۹ میلیارد تومان به خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ هزار هکتار بیابان زدایی در استان انجام شد ، گفت: در طرح بیابان زدایی ۴۳ میلیارد تومان مصوب شد ولی با توجه میزان بیابان زایی و کیفیت کار بیشتر در خراسان جنوبی  ، حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ تومان مازاد برمصوبه از محل اعتبارات باید پرداخت شود.

او افزود: پروژه ترسیب کربن یکی از پروژه‌های مهم منابع طبیعی است که در منطقه نهبندان فعال است و این پروژه به اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان نیاز دارد.

نصرآبادی بیان کرد: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت عرصه‌های بیابانی و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار تحت تأثیر کانون‌های فرسایش بادی استان قرار دارد بر این اساس دومین استان بیابانی کشور و جزء ۵ استان درگیر گرد و غبار هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۵ فقره پرونده برداشت غیر مجاز از مرتع و ۱۸ فقره پرونده چرای غیر مجاز تشکیل شد  و  ۳۹ پرونده نیز پس از بازپس گیری رفع تصرف شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار