احداث ۴۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: ۴۷ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی از ابتدای فعالیت این بنیاد در روستا‌های استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن کردستان از افتتاح ۴ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و و ۳۶ میلیون تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و افزود: ۴۷ هزار و ۶۹۳ مین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در کردستان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

قادری افزود: ۸۶ هزار و ۴۶۱ مین جلد سند مالکیت مسکن روستایی همزمان با این ایام واگذار خواهد شد.

اجرای طرح هادی در ۵۵۲ روستای کردستان

 قادری با بیان اینکه طرح هادی در ۵۵۲ روستای کردستان اجرا شده است، عنوان کرد: ۷۲۳ هکتار از اراضی روستایی تملک و ۵ هزار و ۲۶۳ قطعه زمین مسکونی روستایی واگذار شده است.

او از احداث ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهر‌های استان خبر داد و افزود: ۴ هزار و ۵۱۱ واحد مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۳ هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی در سطح استان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۲۴  هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی از ابتدای فعالیت این بنیاد در مناطق جنگ زده استان بازسازی شده است.

قادری خاطرنشان کرد: احداث ۴۰ مجموعه اردوگاه، پاسگاه، پناهگاه و سنگر در مناطق جنگی استان کردستان در مقیاس ۳۸ هزار و ۳۰۹ مترمربع، تعمیر ۲۳ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن در روستاها، بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰ واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور، تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد در مناطق حادثه دیده، بازسازی ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی حادثه دیده از بلایای طبعی در شهر‌ها و روستا‌های استان، بازنگری طرح هادی در ۱۷۷ روستای کردستان  و از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان بوده است.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بنیاد مسکن ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.