جمیری:

تنگ‌نظری‌ها تولیدکنندگان را از بوشهر فراری داده است/ صنعتگران نیازمند حمایت

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: تنگ‌نظری‌ها و ناملایمات باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان از استان بوشهر بروند و در نقطه دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، بیان کرد: در نشست‌هایی که پیش از این با صنعتگران و کارآفرینان استان داشتیم و همچنین بازدید‌هایی که به صورت دوره‌ای از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان انجام گرفت، مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان استان بررسی شد و برای پیگیری مشکلات تعدادی از این واحد‌ها با آقای مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن به گفت‌وگو نشستیم.

او ادامه داد: صنعتگران ما به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها بیش از هر زمانی نیاز به حمایت دارند و بانک صنعت و معدن نیز با عملکردی که تاکنون داشته است می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: استان بوشهر به دلیل دسترسی به بازار کشور‌های همسایه می‌تواند مکان مناسبی برای استقرار صنایع صادرات محور باشد که بهره برداری از چنین صنایعی ارزش افزوده و ارزآوری مناسبی به همراه خواهد داشت.

جمیری همچنین عنوان کرد: تنگ‌نظری‌ها و ناملایمات باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان از استان بوشهر بروند و در نقطه دیگری سرمایه‌گذاری کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: باید دست سرمایه‌گذاران را بگیریم، گره از مشکلات آن‌ها بگشاییم و به توسعه اشتغال و جهش تولید در یکی از مستعدترین، اما محروم‌ترین استان‌های کشور کمک کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم، بیشترین مشکلات واحد‌های صنعتی استان را بدهی‌های معوقه، نوسانات شدید ارزی و نبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای توسعه صنایع تکمیلی و ایجاد واحد‌های جدید برشمرد و افزود: بعضی از شرکت‌ها تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند، اما به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز زیان دیده‌ و نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند، با توجه به شرایط موجود باید بازپرداخت این تسهیلات با ارز نیمایی محاسبه شود.

جمیری بیان کرد: در این نشست برای اعطای تسهیلات به شرکت‌ها پیگیری شد و  آقای مهری قول داد به هر طرح و مجموعه صنعتی که توجیه اقتصادی داشته باشد در کمترین زمان ممکن تسهیلات اعطا شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
همه زیاده خواه شده اند در این بازار اقلام بی کیفت اگر تولید کننده ای با وجدان باشد خرید کالا توسط مردم آخرت حمایت است فقط می خواهد وام کلفت با درصد پایین بگریند و باد وارد فاز دلالی شوند.