زنگ خطر جدی / وضعیت کرونا در استان کرمانشاه فوق العاده خطرناک است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وضعیت کرونا در استان فوق العاده خطرناک است و روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به بستری‌های استان اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر پرشتاب کرونا در استان گفت: متاسفانه روز به روز با افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری‌های کرونا مواجه می‌شویم و اوضاع کرونا در استان فوق العاده خطرناک شده است.

او به رکوردزنی کرونا در شبانه روز گذشته (اول شهریور) اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در استان به هزار و۳۷۰ نفر رسید که در ۱۹ ماه شیوع این بیماری بی سابقه بوده است.

مرادی ادامه داد: این تعداد بستری زنگ خطر جدی برای تمام استان است و همه باید متوجه این خطر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به مجموع بستری‌های استان اضافه می‌شود و اگر این روند در روز‌های آینده هم ادامه پیدا کند، شبکه بهداشت و درمان استان به اصطلاح ضربه فنی می‌شود و کاری از دست کسی ساخته نیست.

او اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) را تخلیه کرده و به بیماران کرونایی اختصاص می‌دهیم و این مجتمع بیمارستانی که بزرگترین مجتمع بیمارستانی غرب کشور محسوب می‌شود ظرف یکی دو روز آینده پر خواهد شد.

مرادی گفت: در بیمارستان‌های دیگر هم مرتبا در حال اضافه کردن تخت هستیم، اما سرعت افزایش بستری‌ها بسیار بالاست و توان ما محدود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قطعا نمی‌توانیم بیمارستان‌هایی مانند طالقانی که مربوط به مصدومان تصادفات است و یا بیمارستان امام علی (ع) که مربوط به بیماران قلبی و سکته‌های قلبی است را به کرونا اختصاص دهیم.

مرادی افزود: اگر سوله برپا کنیم، قطعا امکان خدمات رسانی مناسبت در آن‌ها فراهم نیست و برای تامین اکسیژن دچار مشکل می‌شویم و مردم باید خودشان همت کرده و با رعایت شیوه نامه های جلوی پیشروی این موج را بگیرند.

او ادامه داد: امروز میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان به هفت نفر رسیده و از دو هفته دیگر باید برای افزایش آمار فوتی‌ها آماده باشیم  این‌ها تنها آمار و عدد نیستند و هرکدام عزیز یک خانواده‌اند که زیرخاک می‌روند.

مرادی بیان داشت: با ادامه وضعیت فعلی فقط باید خدا به دادمان برسد، چون هم کادر بهداشت و درمان خسته شده و هم دیگر تخت و تجهیزاتی برای اضافه کردن نداریم  نهایتا بتوانیم ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر را بستری کنیم و برای بیشتر از این تعداد باید سوله و چادر برپا کرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.