در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جیب بر‌های زرنگ در دام پلیس/ سرقت تلفن همراه در شلوغی مترو

رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام باند ۹ نفره سرقت تلفن همراه شهروندان خبر داد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش سرقت‌های مختلف از شهروندان به روش جیب بری، پرونده‌ای در این باره تشکیل و موضوع مورد بررسی همکارانم در اداره ۱۷ آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی موارد و تحقیقات لازم، باند ۹ نفره سرقت که یکی از اعضای آن خانم است، در اماکن پر ازدحام مانند ایستگاه های مترو و بی آر تی‌ها و ...، با شیوه حواس پرانی اقدام به جیب بری از شهروندان می‌کردند؛ در عملیات‌های همزمان در حومه تهران شناسایی و دستگیر شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: این افراد در قالب گروه‌های ۵ و ۳ نفره پس از شناسایی طعمه خود در فرصتی مناسب اقدام به جیب بری و عمدتا تلفن‌های همراه شهروندان را سرقت می‌کردند.

وی افزود: در محل دستگیری این افراد، ۴۰ دستگاه تلفن همراه کشف شد و در بازجویی‌های انجام شده از متهمان این پرونده؛ افراد به بیش از ۸۰ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: شهروندانی که در محدوده خیابان ولیعصر (عج) و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس مورد جیب بری واقع شدند با حضوردر اداره آگاهی تهران بزرگ نسبت به شناسایی متهمان اقدام کنند.

سردار لطفی خطاب به شهروندان تاکید کرد: از آنجایی که قیمت تلفن همراه نسبت به گذشته افزایش یافته است، این نکته را مدنظر داشته باشند که در اماکن شلوغ به هیچ عنوان از تلفن همراه خود استفاده نکنند و در صورت ورود به این اماکن هوشیاری خود را نسبت به حفظ اموالشان داشته باشند تا مورد سرقت سارقان واقع نشوند.


بیشتر بخوانید

سرقت از خانم‌ها با نسکافه‌های بی‌هوش کننده


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار