آمریکا: تمام نیروهای پنتاگون باید هرچه سریعتر واکسینه شوند

وزیر دفاع آمریکا بر واکسینه شدن هرچه سریعتر نیرو‌های پنتاگون، علیه ویروس کووید-۱۹ تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای خواستار واکسینه شدن هرچه سریعتر نیرو‌های پنتاگون شد و به افسران ارشد وزارت دفاع آمریکا دستور داد تا زمان‌بندی سریعی برای انجام اقدامات لازم اتخاذ کنند.

در بخشی از بیانیه آستین آمده است: «برای دفاع از ملت آمریکا، نیاز به نیرو‌های دفاعیِ سالم داریم، اکنون پس از مشورت با تیم پزشکی و با حمایت رئیس‌جمهور آمریکا، لازم دیدم که هرچه سریعتر تمام کارمندان پنتاگون علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.»

یک مقام ارشد دفاعی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «در حال حاضر زمان خاصی برای انجام واکسیناسیون تقریباً ۸۰۰ هزار نیروی پنتاگون تعیین نشده است، اما آستین به تمام فرماندهان گفت که انتظار دارد این اقدام تا چند هفته آینده انجام شود و حتی برای یک ماه نیز طول نکشد. تاکنون قریب به ۱ میلیون نیروی فعال و ذخیره در گارد ملی واکسن کرونای خود را دریافت کردند.»

سازمان غذا و داروی آمریکا پیشتر شروع واکسیناسیون اجباری نیرو‌های پنتاگون را اعلام کرده است. لوید آستین مجوز این نهاد را برای اجباری شدن این اقدام لازم دانست.

بنابر تصمیم وزیر دفاع آمریکا واکسن فایزر به نیرو‌های پنتاگون تزریق خواهد شد، اما سربازان آزادند تا گزینه انتخابی خود را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار