رئیس شورای بوشهر:

اگر شهرداری بوشهر زیرساخت قانونی برای حمایت از شاهین ارائه دهد، شورا همکاری می‌کند

پورکبگانی گفت:ما آماده‌ایم اگر زیرساخت‌ها فراهم، و مطالب قانونی پیگیری شود، در زمینه پذیرفتن مسئولیت تیم فوتبال شاهین با شهرداری همکاری کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جعفر پورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: همه ما نگران تیم شاهین هستیم، زیرا از یک سو زمان ما کم است و از سوی دیگر هم باید هر چه در چنته داریم بگذاریم که شاهین بتواند موفق باشد.

او ادامه داد: شورای کنونی هیچ نقشی در تعریف بودجه امسال شهرداری بوشهر نداشته است اگر شهرداری می‌خواست که از شاهین حمایت کند چرا در بودجه ردیفی برای آن در نظر نگرفتند؟ این که گفته می‌شود باید متمم دیده شود، غلط است. نباید هر سال اشتباه گذشته را تکرار کنیم.

رئیس شورای شهر بوشهر تاکید کرد: همین الان باید همدلی شکل گیرد، باید تقسیم کار شود، همه باید سهمی به عهده بگیریم از پیشکسوتان و هیات مدیره تا هر کسی که می‌تواند کاری انجام دهد و ضمانت اجرایی هم بگذاریم تا هر کسی در برابر وظیفه‌اش متعهد باشد.

پورکبگانی افزود: ما طرح نداده‌ایم که شاهین را نمی‌خواهیم، لایحه از شهرداری آمده است، ما آماده‌ایم اگر شهرداری زیرساخت‌ها را فراهم، و مطالب را به صورت قانونی پیگیری کند، در این زمینه همکاری کنیم.

او عنوان کرد: آقای باباچاهی از پیشکسوتان باشگاه شاهین گفت تیمی مانند شهرداری آستارا هم در کشور فعالیت دارد گفتیم آن‌ها چطور کار می‌کنند گفت که با سهم ۵۱ – ۴۹ کار می‌کنند، یعنی همه بودجه به عهده شهرداری نیست. ما هر طرح قانونی اعلام شود، قبول داریم. اما اینکه صفر تا ۱۰۰ بودجه تیم را شهرداری بدهد، درست نیست. شهرداری گفته ما نمی‌توانیم. اگر شهرداری قبول کند که هزینه را متقبل شود، اما در میانه راه نتواند، چه کسی جواب می‌دهد؟ 


بیشتر بخوانید


رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: باید بررسی کنیم بودجه‌ای که پیش از این شهرداری صرف تیم فوتبال شاهین کرده است در مسیر صحیح قرار گرفته یا نه؟ در حساب باشگاه نشسته یا شخصی؟ قانون به ما اجازه می‌دهد و ما وکیل شهروندان هستیم و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

تیم فوتبال شاهین بوشهر درفصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ لیگ برتر فوتبال با مجوزی که وزارت کشور به شهرداری این شهر داد، زیر لوای شهرداری بوشهر قرار گرفت و با عنوان شاهین شهرداری بوشهر در این رقابت‌ها حضور یافت.

این مجوز یکساله بود و وزارت کشور هم در نامه خود تاکید کرده بود باید حداکثر تا پایان فصل زمینه واگذاری تیم به بخش خصوصی فراهم شود.

در پایان فصل شاهین به لیگ دسته یک فوتبال سقوط کرد و خبری از واگذاری هم نشد.

پس از آن با تلاش مسئولان استان دوباره مجوز یکساله تیم‌داری شهرداری بوشهر در لیگ دسته یک از وزارت کشور گرفته شد. این مجوز اکنون به پایان رسیده است.

شاهین شهرداری بوشهر که مدعی صعود به لیگ برتر بود در نهایت فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال کشور را با ۵۳ امتیاز و کسب رتبه پنجم  به پایان برد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.