امدادگران جمی جان پدر و پسری را از گرمازدگی در کوه نجات دادند

پدر و پسری که در کوه‌های غربه جم دچار گرمازدگی شده بودند با همت امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد یزدانی رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان جم گفت:ساعت ۱۲:۳۰ امروز در تماسی که از مرکز فوریت‌های جمعیت هلال احمر استان داشتیم اعلام شد پدر و پسری در کوه‌های غربه این شهرستان گم شده‌اند که بلافاصله گروه امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از یک ساعت پیمایش مسیر، گذر از مناطق سخت‌گذر، و انجام عملیات جستجوی نقطه به نقطه، گروه امداد پدر و پسر را پیدا کردند و متوجه شدند به دلیل گرمای شدید هوا، هر دو نفر دچار گرمازدگی شده‌اند.

رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان جم  ادامه داد: امدادگران اقدام‌های اولیه را برای مقابله با گرمازدگی انجام دادند و این دو نفر را با رعایت اصول ایمنی پس از یک ساعت، به پایین کوه هدایت کردند.

یزدانی ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: آشنا نبودن به مسیر و در نظر نگرفتن شرایط آب و هوایی، می‌توانست برای این پدر و پسر حادثه بیافریند که با واکنش به موقع تیم با تجربه کوهستان هلال احمر از وقوع اتفاقی تلخ جلوگیری شد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همه افرادی که قصد فعالیت کوهنوردی دارند باید مسیر مناسب، شرایط آب و هوایی و انتخاب راهنما را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.