پنتاگون کشته و زخمی‌شدن سربازان آمریکایی در انفجار کابل را تأیید کرد

منابع خبری از جان‌باختن دست‌کم ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکا در انفجار نزدیک فرودگاه کابل خبر دادند و وزارت دفاع آمریکا نیز این خبر را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی از کشته شدن ۴ تفنگدار نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا در انفجار انتحاریِ تروریستی امروز (پنج‌شنبه) در نزدیکی فرودگاه کابل در افغانستان خبر داد.

بنابر اعلام این نشریه آمریکا، ۴ تفنگدار نیروی دریایی در این انفجار کشته و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در این باره گفت: «می‌توانیم کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجار‌های نزدیک فرودگاه کابل تأیید کنیم.»

این در حالی است که لحظاتی پیش چند مجری از شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کردند: آمار جانباختگان نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

اندکی پس از اعلامِ سومین انفجار در فرودگاه کابل فرمانده سنتکام کنفرانسی خبری برگزار کرد و به این انفجار‌های انتحاری واکنش نشان داد.

ژنرال «کنت مک‌کنزی» در بخشی از سخنان خود گفت: «در انفجار‌های امروز کابل ۱۲ سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده و ۱۵ سرباز دیگر زخمی شدند. آمریکا به روند خروج نیروهایش از افغانستان حتی با وجود انفجار‌های امروز ادامه خواهد داد.»

او در بخشی دیگر اعلام کرد: «انتظار داریم حملات داعش به فرودگاه کابل ادامه داشته باشد.»

ساعاتی پیش خبرنگار الجزیره تعداد کشته‌های انفجار کابل تا این لحظه را ۲۵ نفر و مجروحان را نیز ۹۰ نفر نیز اعلام کرد. این در حالی است که سی‌جی‌تی‌ان اعلام کرده است؛ آخرین آمار کشته شدگان به ۴۰ نفر رسید و تعداد زخمی‌ها به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری نووستی نیز به نقل از وزارت بهداشت افغانستان گفت: «در این حمله بیش از ۴۰ نفر کشته و ۱۰۰ تن زخمی شدند.»

خبرنگار نیویورک تایمز نیز ابتدا در صفحه توئیتر خود این آمار را تأیید و اعلام کرد که حال بیش از ۶۰ درصد از زخمی‌های وخیم است، اما کمی پس از آن این توئیت خود را حذف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
شرشان دارد بیخ ریششان را می گیرد.
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
آخرین اخبار