معرفی ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۰ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در ۱۰۴ منطقه یا مکان در بخش کشاورزی استان شناسایی و معرفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان گفت: از مجموع این طرح‌ها تاکنون برای ۱۱ طرح سرمایه‌گذار مشخص شده و هیچ گونه محدودیت یا مشکلی به جز تخصیص تسهیلات برای اجرا نداریم.

او افزود: از این تعداد تاکنون هفت طرح متناسب با اعتباری که به استان ابلاغ شده است، برای دریافت تسهیلات در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند.

قوسی بیان کرد: در مجموع برای ۶۰ درصد طرح‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجتمع‌های دامداری، گلخانه‌ای یا در نواحی و شهرک‌های کشاورزی اجرا شوند و در خصوص زمین یا محدودیت آب و خاک تعیین تکلیف شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری نیز به کمیته‌های متعدد ستاد توسعه خاوران از جمله کمیته شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارسال شده که به مبالغ کم تسهیلات نیاز داشته اند و این طرح‌ها برای انعقاد تفاهم‌نامه در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

او اظهار کرد: تنها مشکل کنونی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، تأمین تسهیلات است که از ۴۰ طرح ۲۴ طرح جز تسهیلات، مشکل دیگری ندارند.

قوسی عنوان کرد: ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در ۱۹ منطقه یا مکان پیشنهادی برای کارگروه امور زیربنایی ارسال شده تا مجوز و استعلام‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۳۴ طرح در کتاب ستاد توسعه خاوران استان چاپ شده است و تفاهم‌نامه درخصوص تولید علوفه هیدروپونیک نیز هفته گذشته مبادله شد.

او گفت: دو طرح شیر خشک در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه و بذر پنبه در شهرستان بشرویه آماده است و در استان تفاهم‌نامه منعقد خواهد شد.

قوسی بیان کرد: مجتمع بیدمشک سربیشه هزار و ۲۰۰ رأس گاو شیری دارد که احداث کارخانه تولید شیرخشک می‌تواند در تکمیل زنجیره محصول و تولید پایدار موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: براساس تصمیمات ستاد توسعه خاوران مقرر شد بر مبنای ظرفیت‌های هر شهرستان طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مشخص شود و به دنبال این هستیم طرحی را اجرا کنیم که به ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش کمک کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.