سومین انفجار در کابل + فیلم

منابع خبری از وقوع سومین انفجار در فرودگاه کابل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک از وقوع سومین انفجار در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان خبر داد و شدت این انفجار را از دو انفجار قبل بیشتر ارزیابی کرد.

خبرنگاران و دیگر شاهدان عینی این انفجار اعلام کردند: «حملات پیچیده‌ای در پایتخت افغانستان در جریان است.»

تاکنون شمار تلفات و مجروحان در انفجار سوم در فرودگاه کابل مشخص نشده است. این در حالی است که اعضای گروه طالبان نیروهای آمریکایی را مسئول این حملات می‌دانند و می‌گویند: «این منطقه در حال حاضر تحت کنترل آمریکا است.»

طالبان می‌گوید مناطقی که در دست این گروه است، پایدار بوده و آسیب ندیده است.

خبرنگاران و دیگر شاهدان عینی این انفجار اعلام کردند: «حملات پیچیده‌ای در پایتخت افغانستان در جریان است. تاکنون شمار تلفات و مجروحان در انفجار سوم در فرودگاه کابل مشخص نشده است.

این در حالی است که اعضای گروه طالبان نیروهای آمریکایی را مسئول این حملات می‌دانند و می‌گویند: «این منطقه در حال حاضر تحت کنترل آمریکاست.»

طالبان می‌گوید مناطقی که در دست این گروه است، پایدار بوده و آسیب ندیده است.

منابع خبری شامگاه پنج‌شنبه از وقوع انفجاری خارج از فرودگاه کابل خبر دادند. اندکی بعد وقوع دومین انفجار نیز تأیید شد. انفجار دوم در نزدیکی هتلی در فرودگاه اتفاق افتاد، نیروهای آمریکایی و انگلیسی از این هتل استفاده می‌کردند.

تاکنون مقام‌ها و نهادهای بسیاری از سرتاسر جهان به این انفجارها واکنش نشان دادند. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در سخنانی وضعیت کنونی افغانستان را به شدت وخیم توصیف کرد و گفت: «اوضاع در اطراف فرودگاه کابل شدیداً متشنج است. سفیر فرانسه در افغانستان هرچه سریعتر این کشور را ترک خواهد کرد.»

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: «حمله تروریستی را که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی در افغانستان شد محکوم می‌کنیم.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز به این انفجارها واکنش داد و گفت: «آمریکا و متحدانش باید با وجود این "حمله تروریستی وحشتناک" تا آنجا که می توانند افراد آسیب‌پذیر را از کابل خارج کنند.»

همچنین مقام‌هایی رسمی تأیید کردند که به دلیل وقوع چند انفجار در حوالی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان، ملاقات «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تعویق افتاده است.

ساعاتی بعد منابع خبری اعلام کردند ملاقات این دو مقام ارشد به فردا (جمعه) موکول شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار